نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

آموزش حفاظت از محیط زیست با بازی

آموزش حفاظت از محیط زیست با بازی
کنیا
کنیا
  • 2012

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

بازی “هاکی” (Haki) مجموعه‌ای از بازی‌ها است که علاوه بر سرگرم کننده بودن حاوی یک پیام اجتماعی است. اولین بخش بازی “سپر و دفاع” (Shield and Defend) با حفاظت از محیط زیست سر و کار دارد و بازیکن را تشویق می‌کند ‌تا از درختان در برابر چوب بُران و زمین‌خواران قانون‌شکن حفاظت کند. این بازی در کنیا و برای کنیایی‌ها تولید شده است. کنیا سابقه طولانی در حفاظت از محیط زیست دارد. چرا که افراد قدرتمندی که روابط سیاسی دارند از قدرت خود برای ترویج تصرف غیرقانونی زمین‌ها، شکارگاه‌ها، مناطق جنگلی و سایر مناطق طبیعی کنیا سوء استفاده می‌کنند. این…

  • 171 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

بازی “هاکی” (Haki) مجموعه‌ای از بازی‌ها است که علاوه بر سرگرم کننده بودن حاوی یک پیام اجتماعی است.

اولین بخش بازی “سپر و دفاع” (Shield and Defend) با حفاظت از محیط زیست سر و کار دارد و بازیکن را تشویق می‌کند ‌تا از درختان در برابر چوب بُران و زمین‌خواران قانون‌شکن حفاظت کند. این بازی در کنیا و برای کنیایی‌ها تولید شده است. کنیا سابقه طولانی در حفاظت از محیط زیست دارد. چرا که افراد قدرتمندی که روابط سیاسی دارند از قدرت خود برای ترویج تصرف غیرقانونی زمین‌ها، شکارگاه‌ها، مناطق جنگلی و سایر مناطق طبیعی کنیا سوء استفاده می‌کنند. این بازی با استفاده از ابزارهای ساده، پیامی مهم را منتشر می‌کند: “با نجات درختان قهرمان خواهید شد، بنابراین این پیام را در بیرون از بازی نشر دهید و آن را در زندگی روزمره رعایت کنید.”

با اینکه این بازی در کنیا تولید شده است اما نیم نگاهی به مناطق و کشورهای اطراف نیز دارد، زیرا مشکلاتی که یک کشور آفریقایی با آن مواجه است اغلب گریبان‌گیر سایر کشورها نیز هست.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است