نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

لیزر راهنمایی برای گمشدگان در کویر

لیزر راهنمایی برای گمشدگان در کویر
عربستان
عربستان

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

مسافرانی که راه خود را در بیابان گم می‌کنند، اغلب با مشکلاتی همچون یافتن پناهگاه امن و آب درگیراند که منجر به شرایط سخت و زمان‌بر است. بیابان‌های وسیع عربستان به دلیل منابع کمیاب آب معروف شده‌اند. افراد ممکن است به راحتی راه خود را در مناطق خشک بیابان گم کنند حتی افراد با تجربه، اما ابتکار جدید عربستان قرار است برای گمشدگان، روشنایی و پناهگاه‌های امن به ارمغان بیاورد. “محمد فحید السلیمان الرمالی” فعال و کاوشگر محیط زیست، ابتکاری را برای قرار دادن چراغ‌های لیزری در نزدیکی منابع آبی در بیابان ارائه کرد. او می‌گوید :« بسیاری از مردم…

  • 146 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

مسافرانی که راه خود را در بیابان گم می‌کنند، اغلب با مشکلاتی همچون یافتن پناهگاه امن و آب درگیراند که منجر به شرایط سخت و زمان‌بر است. بیابان‌های وسیع عربستان به دلیل منابع کمیاب آب معروف شده‌اند. افراد ممکن است به راحتی راه خود را در مناطق خشک بیابان گم کنند حتی افراد با تجربه، اما ابتکار جدید عربستان قرار است برای گمشدگان، روشنایی و پناهگاه‌های امن به ارمغان بیاورد. “محمد فحید السلیمان الرمالی” فعال و کاوشگر محیط زیست، ابتکاری را برای قرار دادن چراغ‌های لیزری در نزدیکی منابع آبی در بیابان ارائه کرد. او می‌گوید :« بسیاری از مردم جان خود را در بیابان در نزدیک منابع آب از دست دادند، زیرا نمی‌دانستند منبع آبی در چند قدمی آن‌ها وجود دارد.» او افزود وقتی متوجه این موضوع شد با خودش گفت که باید این مسئله حل شود. او با کمک یک شرکت تخصصی زیرنظر وزارت محیط‌زیست، کشاورزی و آب، اولین لیزرها را (که از نور خورشید برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کنند) راه‌اندازی کرد. سلیمان گفت که از چراغ لیزری در شب استفاده می‌شود تا هرکسی که در بیابان گم می‌شود بتواند نور را ببیند و بداند از کجا آب پیدا کند.

ابتکار این جوان توجه یکی از تاجران برجسته منطقه را به خود جلب کرد و برای راه‌اندازی 100 چراغ لیزری حاضر به سرمایه‌گذاری شده است. گروه‌های جستجو و نجات سال‌هاست که مأموریت‌های نجات بی‌شماری را در بیابان‌های وسیع عربستان سعودی اغاز کرده‌اند. افراد خوش‌شانس در عرض 24ساعت پس از گم شدن نجات یافتند. برخی دیگر نیز به دلیل تلاش‌های ناموفق برای جستجوی آب جان خود را از دست دادند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که عربستان در سال‌های آتی با بکارگیری تجهیزات پیشرفته در بیابان‌ها می‌تواند بیابانگردی خودش را به یک صنعت توریستی تبدیل کند.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است