نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

برگزاری مسابقات زورخانه و کشتی پهلوانی برای زندانیان

برگزاری مسابقات زورخانه و کشتی پهلوانی برای زندانیان
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

طی گزارشی مدیرکل زندان‌های استان تهران اعلام داشت که بر اساس برنامه‌های تربیتی سازمان زندان‌ها، توسعه ورزش و روحیه جوانمردی و پهلوانی بین زندانیان از الویت بالایی برخوردار است. زیرا شرکت در فعالیت‌های ورزشی، راه‌ها و فرصت‌های بسیاری را برای بازگشت سالم و ماهر شدن در اجتماع فراهم می‌آورد. ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای با یاد و نام خدا و ائمه اطهار (ع) گره خورده و ترویج هر چه بیشتر این ورزش در بین مددجویان می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی، اخلاقی و تربیتی فضای ورزشی زندان‌ها را دگرگون کند. وی تصریح کرد: در این مسابقات بیشتر از بُعد قهرمانی به بُعد تربیتی…

  • 133 بازدید
  • 2 پسند
  • 0 نظر

طی گزارشی مدیرکل زندان‌های استان تهران اعلام داشت که بر اساس برنامه‌های تربیتی سازمان زندان‌ها، توسعه ورزش و روحیه جوانمردی و پهلوانی بین زندانیان از الویت بالایی برخوردار است. زیرا شرکت در فعالیت‌های ورزشی، راه‌ها و فرصت‌های بسیاری را برای بازگشت سالم و ماهر شدن در اجتماع فراهم می‌آورد.

ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای با یاد و نام خدا و ائمه اطهار (ع) گره خورده و ترویج هر چه بیشتر این ورزش در بین مددجویان می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی، اخلاقی و تربیتی فضای ورزشی زندان‌ها را دگرگون کند. وی تصریح کرد: در این مسابقات بیشتر از بُعد قهرمانی به بُعد تربیتی و توسعه دوستی و تعامل همراه با آموزه‌های دینی توجه شده است، ضمن این که ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای متبلور می‌شود. ورزش موجب پیشگیری از ناهنجاری‌های روانی می‌شود، از اضطراب و افسردگی می‌کاهد و اعتماد به‌ نفس را افزایش می‌دهد، به همین دلیل در برنامه‌های تربیتی حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، هیأت پهلوانی کهریزک، ری و اداره ورزش حسن‌آباد نیز که مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات حضور داشتند، تجهیزات ورزش زورخانه ندامتگاه تهران بزرگ به همراه یکصد دست لباس ورزشی را تهیه نموده و در اختیار مددجویان قرار دادند. همچنین در پایان مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با رأی داوران حاضر و در مجموع تیمی، مددجویان ندامتگاه‌های تهران بزرگ، قزلحصار و بازداشتگاه اوین به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند که جوایزی به آنان اهداء شد. این طرح در استان‌های دیگر کشور نیز در حال برگزاری است.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است