نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

تصویب قانونی برای کاهش مشق شب

تصویب قانونی برای کاهش مشق شب
چین
چین
  • 2020

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، در این کشور یک قانون آموزشی به تصویب رسیده است که هدف آن کاستن از فشار مشق شب و کلاس‌های فشرده خصوصی در خارج از ساعات مدارس است. دولت از پدر و مادرها خواسته است مطمئن شوند که بچه‌ها وقت کافی برای استراحت و ورزش دارند و وقت زیادی را در اینترنت سپری نمی‌کنند. چین در ماه اوت امتحانات کتبی را برای بچه‌های شش و هفت ساله ممنوع اعلام کرد. مقامات در آن زمان اخطار دادند که سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان در حال آسیب دیدن است. در سال‌های اخیر دولت همچنین تدبیری برای کم…

  • 142 بازدید
  • 1 پسند
  • 0 نظر

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، در این کشور یک قانون آموزشی به تصویب رسیده است که هدف آن کاستن از فشار مشق شب و کلاس‌های فشرده خصوصی در خارج از ساعات مدارس است. دولت از پدر و مادرها خواسته است مطمئن شوند که بچه‌ها وقت کافی برای استراحت و ورزش دارند و وقت زیادی را در اینترنت سپری نمی‌کنند. چین در ماه اوت امتحانات کتبی را برای بچه‌های شش و هفت ساله ممنوع اعلام کرد. مقامات در آن زمان اخطار دادند که سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان در حال آسیب دیدن است. در سال‌های اخیر دولت همچنین تدبیری برای کم کردن “اعتیاد” کودکان به اینترنت معرفی کرده است. این قانون والدین را به تقویت روحیه، رشد فکری و عادات زندگی اجتماعی فرزندان تشویق می‌کند. دولت‌های محلی مشئول اجرای این قانون خواهند بود و بودجه لازم را برای “تقویت فعالیت‌های فوق برنامه” تأمین خواهند کرد. این قانون با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد، به طوری که برخی کاربران آن را ستودند و دیگران امکان انجام فعالیت‌های فوق‌برنامه توسط دولت‌های محلی یا والدین را زیر سؤال بردند.

پکن در ماه ژوئیه کلاس‌های خصوصی آنلاین را از کسب سود از طریق تدریس دروس اصلی منع کرد. مقررات تازه همچنین سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت را محدود می‌کند و صنعت تدریس خصوصی که ارزش آن تا پیش از این تغییرات حدود 120 میلیارد دلار بود را مختل می‌کند. این اقدام تلاشی از سوی مقامات برای کاستن از فشار مالی ناشی از تربیت کودکان تلقی شد. چرا که اخیراً افت بی‌سابقه‌ای در آمار تولد نوزادان در چین مشاهده شده و دولت تصمیم دارد با این قانون هزینه‌های آموزش را کاهش دهد. نابرابری در آموزش نیز یکی از دلایل این تصمیم است.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است