نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

جعبه ابزار خودمراقبتی

جعبه ابزار خودمراقبتی
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

هنگامی که “پاوِل” به سرطان روده مبتلا شد، شوک بزرگی ایجاد کرد زیرا او نه تنها هیچ یک از علائم معمول را نداشت بلکه تا قبل از آن یک سبک زندگی سالم داشت. بیماری “پاول” تمام خانواده او را درگیر کرد. او دو دختر ۱۲ و ۱۸ ساله داشت. چند ماه بعد، “پاول” شیمی درمانی را شروع کرد و این درمان باعث شد هر لحظه توانش نسبت به قبل کمتر شود. برادر “پاول” به او درباره “پنی برون انگلستان” (Penny Brohn UK) گفت که یک خیریه است که از بیماران سرطانی برای زندگی خوب با سرطان پشتیبانی می‌کند. او در…

  • 151 بازدید
  • 2 پسند
  • 0 نظر

هنگامی که “پاوِل” به سرطان روده مبتلا شد، شوک بزرگی ایجاد کرد زیرا او نه تنها هیچ یک از علائم معمول را نداشت بلکه تا قبل از آن یک سبک زندگی سالم داشت. بیماری “پاول” تمام خانواده او را درگیر کرد. او دو دختر ۱۲ و ۱۸ ساله داشت. چند ماه بعد، “پاول” شیمی درمانی را شروع کرد و این درمان باعث شد هر لحظه توانش نسبت به قبل کمتر شود. برادر “پاول” به او درباره “پنی برون انگلستان” (Penny Brohn UK) گفت که یک خیریه است که از بیماران سرطانی برای زندگی خوب با سرطان پشتیبانی می‌کند. او در دوره‌های آموزشی” پنی برون” شرکت کرد و متوجه شد که کارهایی وجود دارد که می‌تواند برای کمک به خودش انجام دهد. او این دوره آموزشی را با حسی خوب به پایان رساند و با مجموعه‌ای از دانش‌ها و روش‌هایی در مورد تغییر رژیم غذایی و ورزش به خانه رفت. او در دوره‌های پیشرفته‌تر نیز شرکت کرد و فهمید که در بیماری خود نسبتاً تخصص پیدا کرده و همین امر هنگام ملاقات با متخصصان انکولوژی در بیمارستان قدرت زیادی به او می‌داد. “پاول” می‌گوید: «اگر قبل از این کسی به من می‌گفت که می‌توانم با سرطان به خوبی زندگی کنم، اصلا باور نمی‌کردم. اما این مطلب از بسیاری جهات درست است. الان احساس می‌کنم به من اجازه داده‌اند که دوباره خودم باشم. احساس نمی‌کنم روش‌های پزشکی بر زندگی من مسلط است. روش‌های پزشکی و داروها فقط یک بخش از فرآیند درمان است. من روی خودم و آنچه که می‌توانم برای خودم انجام دهم تسلط و تمرکز دارم. البته این کار آسان نبود، چون بسیاری از تغییراتی که سرطان ایجاد می‌کند وحشتناک است و من بدون پنی برون انگلستان تا این حد موفق نمی‌شدم.»

نگاه این موسسه به پدیده‌ها متفاوت است. آنها تشخیص داده‌اند که افراد مبتلا به سرطان به چیزی بیش از دارو نیاز دارند. آن‌ها هر انسان را منحصر به فرد با مجموعه‌ای از امیدها و نیازهای خاص خود می‌دانند. سلامتی چیزی بیش از آنچه در بدن ما می‌گذرد است و برای مقاوم بودن و عملکرد بهتر باید به سلامت معنوی، روحی و عاطفی نیز در کنار سلامت جسمی خود توجه کنیم. از طریق دوره‌های رایگان، انتقال تجربیات توسط بیماران به یکدیگر، مشاوره تلفنی، مشاوره خصوصی با پزشک، متخصص تغذیه و مربی ورزشی، ارائه دستور پخت غذاهای مفید برای درمان سرطان، ارائه محتوایی در مورد سبک زندگی بهتر و سالم تر افراد مبتلا به سرطان می‌توانند موضوعاتی مانند رژیم غذایی، ورزش، احساسات، روابط و کنترل استرس خود را بهبود ببخشند. آن ها اسم این خدمات را «جعبه ابزار خودمراقبتی» گذاشته‌اند.

این موسسه خدماتش را به شیوه‌های جدیدی ارائه می‌دهد مثلاً روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ سالن غذاخوری ناهارهای مقوی مناسب برای بیماران ارائه می‌دهد. علاوه بر اینکه بیماران و نزدیکان آن‌ها می‌توانند تجربه یک ناهار را در کنار دوستان و خانواده داشته باشند آن‌ها می‌توانند از توصیه‌های سرآشپزان به عنوان مشاوران تغذیه آنجا بهره ببرند و با سایر بیماران و خانواده‌شان ارتباط بگیرند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. همچنین اگر یک نفر سرطان داشته باشد تاثیر زیادی بر ابعاد مختلف زندگی اطرافیانش می‌گذارد. به همین دلیل است که ما خویشاوندان بیماران، والدین و مراقبان آن‌ها را نیز پشتیبانی و راهنمایی می‌کنیم.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است