نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

فرهنگ استفاده از سرویس بهداشتی در روستاهای هند

فرهنگ استفاده از سرویس بهداشتی در روستاهای هند
هند
هند

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

در حال حاضر از جمعیت کل جهان حدود ۲.۴ میلیارد نفر دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب ندارند و حتی آمار مرگ و میر ناشی از این معضل از بیماری ایدز نیز بیشتر شده است. این موضوع در کشور هند که حدود ۵۰ درصد مردم آن روستانشین‌اند بررسی شد. در مرحله اول به دلیل عدم دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب، بسیاری از خیریه‌ها و سازمان بهداشت جهانی با ساخت سرویس بهداشتی در منازل این افراد و جایگذاری کانکس سعی داشتند این مسئله را حل کنند اما ناموفق بودند. چرا که در واقع این ساکنین منطقه بودند که به هیچ عنوان حاضر…

  • 120 بازدید
  • 1 پسند
  • 0 نظر

در حال حاضر از جمعیت کل جهان حدود ۲.۴ میلیارد نفر دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب ندارند و حتی آمار مرگ و میر ناشی از این معضل از بیماری ایدز نیز بیشتر شده است. این موضوع در کشور هند که حدود ۵۰ درصد مردم آن روستانشین‌اند بررسی شد. در مرحله اول به دلیل عدم دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب، بسیاری از خیریه‌ها و سازمان بهداشت جهانی با ساخت سرویس بهداشتی در منازل این افراد و جایگذاری کانکس سعی داشتند این مسئله را حل کنند اما ناموفق بودند. چرا که در واقع این ساکنین منطقه بودند که به هیچ عنوان حاضر نبودند از سرویس بهداشتی استفاده کنند. بررسی‌های عمیقی صورت گرفت و نهایتا راهکارهای زیر ارائه شد:

  • برخی از کنشگران اجتماعی برای ایجاد فرهنگ استفاده از سرویس بهداشتی در بین مردم، آن ها از عواقب این کار مثل بیماری و … می‌ترساندند. در رویکرد جدید تصمیم بر این شد که این افراد به شیوه‌های مختلف تشویق شوند و تأثیرات مثبت استفاده از سرویس بهداشتی بیان گردد. برای مثال با برگزاری مسابقه‌ای بین خانواده‌هایی که در منزل خود سرویس بهداشتی داشتند. به این صورت که هر خانواده باید به بهترین شکل ممکن داخل سرویس بهداشتی منزل خود را رنگ آمیزی و نقاشی می‌کرد. پس از رنگ آمیزی داوران به سه گروه اول جایزه می‌دادند. اما شرط باقی ماندن در این مسابقه این بود که در مدت برگزاری این مسابقه که یک ماه به طول می‌انجامد اعضای خانواده بیرون از منزل برای قضای حاجت دیده نشوند. در غیر این صورت این خانواده از مسابقات حذف می‌شوند.
  • کلاس‌های آموزشی برای دختران جوان برگزار می‌شد و در خلال این آموزش‌ها تصویری ویژه و لوکس از منازل دارای سرویس بهداشتی در ذهن افراد ایجاد می‌شد و این مطلب به آن‌ها گوشزد می‌شد که با پسرانی ازدواج کنند که حتما در منزل خود سرویس بهداشتی داشته باشند.
  • به کودکان آن منطقه سوت داده شد و از آن‌ها خواسته شد هر زمان کسی را که بیرون از منزل قضای حاجت می‌کند دیدند سوت بزنند…! تا توجه بقیه به آن فرد جلب شود.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است