نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

قانون جدید دورکاری در پرتغال

قانون جدید دورکاری در پرتغال
پرتغال
پرتغال
  • 2020

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

با شیوع ویروس کرونا برخی کشورها در جهان، در حال اعمال تغییرات قانونی در حوزه قوانین کار هستند تا شرایط جدید در دل قوانین کار جا باز کنند. “پرتغال” یکی از این کشورها است که در قاره اروپا از این نظر پیشتاز است. دولت این کشور دستورالعمل‌هایی را در دستور کار قرار داده که بر اساس آنها، کارفرما نمی‌تواند در خارج از ساعات کاری با کارگر تماسِ کاری بگیرد. علاوه بر این، کارفرما باید برخی هزینه‌های دورکاری، نظیر هزینه‌های برق و اینترنت را هم پرداخت کند. بر اساس قوانین جدید، دورکاری حالا یک حق اساسی برای کارگران است و نه…

  • 124 بازدید
  • 1 پسند
  • 0 نظر

با شیوع ویروس کرونا برخی کشورها در جهان، در حال اعمال تغییرات قانونی در حوزه قوانین کار هستند تا شرایط جدید در دل قوانین کار جا باز کنند. “پرتغال” یکی از این کشورها است که در قاره اروپا از این نظر پیشتاز است. دولت این کشور دستورالعمل‌هایی را در دستور کار قرار داده که بر اساس آنها، کارفرما نمی‌تواند در خارج از ساعات کاری با کارگر تماسِ کاری بگیرد. علاوه بر این، کارفرما باید برخی هزینه‌های دورکاری، نظیر هزینه‌های برق و اینترنت را هم پرداخت کند. بر اساس قوانین جدید، دورکاری حالا یک حق اساسی برای کارگران است و نه حق انتخابی که ممکن است از سوی کارفرما به آنها داده شود.

با شروع کرونا پارلمان پرتغال قوانینی را در مورد دورکاری در سازمان‌ها وضع کرد که اخیرا اصلاحاتی را در قانون کار پیرامون دورکاری تصویب کرده است که بر اساس آن کارفرمایان باید برای تماس با کارگران در خارج از ساعات کاری جریمه بپردازند! همچنین شرکت‌ها باید برای پرداخت هزینه‌های دورکاری، مانند قبوض بالاتر برق و اینترنت، کمک هزینه به کارمندان بدهند. علاوه بر این، کارفرمایان از نظارت بر کارمندان خود در زمانی که از خانه مشغول به کار هستند منع شده اند. عجیب‌تر از همه هم شاید این باشد که کارگران دارای فرزند، می‌توانند بدون هماهنگی با کارفرما، دورکاری کنند و این حق را تا زمانی که فرزندشان به سن ۸ سالگی برسد، حفظ خواهند کرد. تنها نکته این است که قوانین جدید، تنها برای شرکت‌هایی قابل اعمال است که بیش از ۱۰ نفر کارمند یا کارگر داشته باشند.پرتغال از این جهت به بهشت دورکاران معروف شده است.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است