نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

شهریه پلاستیکی!

شهریه پلاستیکی!
هند
هند

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

“آکشار” یک مدرسه نیمه سنتی در هند است که دانش‌آموزان آن هرروز در راه مدرسه کیسه‌های پلاستیک را با خود می‌برند. مؤسس این مدرسه، “مازین مختار” می‌گوید:« من و همسرم هر دو آرزو داشتیم مدرسه‌ای برای کودکان فقیر تأسیس کنیم. وقتی مرکز بازیافت راه‌انداختیم، والدین ابتدا همکاری نمی‌کردند. ما ایده “شهریه پلاستیکی مدرسه” را آغاز کردیم تا والدین را مجبور به همکاری کنیم.» «در واقع، این کار بیشتر شبیه تکالیف اجباری مدرسه است تا شهریه. این مدرسه کاملاً رایگان است، اما دانش‌آموزان برای کمک به مدرسه و خودشان باید زباله‌های پلاستیکی خشک و تمیز را از خانه و یا هر…

  • 138 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“آکشار” یک مدرسه نیمه سنتی در هند است که دانش‌آموزان آن هرروز در راه مدرسه کیسه‌های پلاستیک را با خود می‌برند. مؤسس این مدرسه، “مازین مختار” می‌گوید:« من و همسرم هر دو آرزو داشتیم مدرسه‌ای برای کودکان فقیر تأسیس کنیم. وقتی مرکز بازیافت راه‌انداختیم، والدین ابتدا همکاری نمی‌کردند. ما ایده “شهریه پلاستیکی مدرسه” را آغاز کردیم تا والدین را مجبور به همکاری کنیم.» «در واقع، این کار بیشتر شبیه تکالیف اجباری مدرسه است تا شهریه. این مدرسه کاملاً رایگان است، اما دانش‌آموزان برای کمک به مدرسه و خودشان باید زباله‌های پلاستیکی خشک و تمیز را از خانه و یا هر جای دیگری به مدرسه بیاورند.»

این مدرسه تنها با 20 دانش‌آموز فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون 110 دانش‌آموز دارد. هر دانش‌آموز هر هفته حدود 20 قطعه پلاستیکی با خود می‌آورد. قبلاً بیشتر پسران ترک تحصیل می‌کردند و مشغول کار می‌شدند اما حالا با آموزش در ساعات درسی و کار در مرکز بازیافت مدرسه پول درمی‌آورند.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است