نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

کتابخوان‌ترین روستای ایران

کتابخوان‌ترین روستای ایران
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

“اوایلی که دهیار شده بودم، به فکر تأسیس کتابخانه افتادم. می‌خواستم محرومیتی را که از نداشتن کتاب در کودکی تجربه کرده بودم، بچه‌های روستا تجربه نکنند”. این بخشی از صحبت‌های اقای “یاری” دهیار اسبق روستای “رسول آباد” همدان است که در سال ۱۳۹۴ به عنوان “روستای دوستدار کتاب” و در سال ۱۳۹۸ به عنوان روستای خلاق معرفی شد. اهالی این روستا شوق زیادی برای مطالعه کتاب‌های مختلف دارند به طوری که طبق آمار، سرانه مطالعه این روستا ۲ برابر میانگین کل کشور است. خیابان‌ها و کوچه‌های این روستا به نام کتاب‌های مشهور به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی به…

  • 267 بازدید
  • 2 پسند
  • 0 نظر

“اوایلی که دهیار شده بودم، به فکر تأسیس کتابخانه افتادم. می‌خواستم محرومیتی را که از نداشتن کتاب در کودکی تجربه کرده بودم، بچه‌های روستا تجربه نکنند”.

این بخشی از صحبت‌های اقای “یاری” دهیار اسبق روستای “رسول آباد” همدان است که در سال ۱۳۹۴ به عنوان “روستای دوستدار کتاب” و در سال ۱۳۹۸ به عنوان روستای خلاق معرفی شد. اهالی این روستا شوق زیادی برای مطالعه کتاب‌های مختلف دارند به طوری که طبق آمار، سرانه مطالعه این روستا ۲ برابر میانگین کل کشور است. خیابان‌ها و کوچه‌های این روستا به نام کتاب‌های مشهور به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی به جهت جذب توریست بیشتر نامگذاری شده است. با شیوع ویروس کرونا به خاطر شرایط همه‌گیری این بیماری، کانالی در فضای مجازی برای بهره‌بردن از کتاب‌های الکترونیک ایجاد شد. همچنین برای جلوگیری از ازدحام، کتاب‌ها به محل کسب و کار اهالی برده شد تا از آنجا به مشتریان و مخاطبان امانت داده شود. بخشی از آن در نانوایی، بخشی در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، ساختمان بانک و برخی از مغازه‌های دیگر قرار گرفت تا کتابخوانی تعطیل نشود و به شیوه‌ای دیگر ادامه پیدا کند.

نظرات کاربران

در حال حاضر دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است