نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“آرتوان”؛ تبدیل درب بطری‌ به ویلچر

“آرتوان”؛ تبدیل درب بطری‌ به ویلچر
ایران
ایران
  • 2015

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

“محسن میزانی” مؤسس و مدیرعامل مؤسسه “آرتوان” است. “آرتوان” پویشی مردم‌نهاد به شمار می‌رود که کار آن جمع‌آوری درب‌های پلاستیکی بطری‌ها توسط مردم است. هدف این پویش کمک به توانیابان بی‌بضاعت است. این کار جنبه‌های مختلفی دارد؛ در درجه اول یک فعالیت محیط زیستی است که در کنار آن یک کار خیر نیز انجام می‌شود و علاوه بر آن به نوعی ترویج کار داوطلبانه است. در”آرتوان” با کار داوطلبانه مردمی به جمع‌آوری درب بطری می‌پردازند و با تفکیک رنگ‌های درب بطری‌ها دست به ساخت تابلوهای مختلف توسط هنرمندان می‌زنند. این روش استفاده از پسماند درب بطری، طرحی‌ نو بود که…

  • 167 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“محسن میزانی” مؤسس و مدیرعامل مؤسسه “آرتوان” است. “آرتوان” پویشی مردم‌نهاد به شمار می‌رود که کار آن جمع‌آوری درب‌های پلاستیکی بطری‌ها توسط مردم است. هدف این پویش کمک به توانیابان بی‌بضاعت است. این کار جنبه‌های مختلفی دارد؛ در درجه اول یک فعالیت محیط زیستی است که در کنار آن یک کار خیر نیز انجام می‌شود و علاوه بر آن به نوعی ترویج کار داوطلبانه است.

در”آرتوان” با کار داوطلبانه مردمی به جمع‌آوری درب بطری می‌پردازند و با تفکیک رنگ‌های درب بطری‌ها دست به ساخت تابلوهای مختلف توسط هنرمندان می‌زنند. این روش استفاده از پسماند درب بطری، طرحی‌ نو بود که مورد توجه قرار گرفت. “آرتوان” توانست بعد از برپایی اولین نمایشگاه با درآمد آن شش عدد ویلچر تهیه و به نیازمندانی که از قبل شناسایی شده بودند تحویل دهد.

“محسن میزانی” می‌گوید: «حالا پویشی که “آرتوان” به راه انداخته در مشهد و 10شهر دیگر در خراسان رضوی مشغول به کار است. این مؤسسه حتی یک ریال هم از فروش درب بطری‌ها و یا  تابلوها به نفع خودش برداشت نمی‌کند و همه این درآمدها خرج نیازمندان می‌شود.»

تا کنون 65 ویلچر، بیش از 10 عدد کپسول اکسیژن، 10 واکر و یک وانت برای خیریه کارتن‌خواب‌ها و معتادان بهبود یافته از طریق “آرتوان” تهیه شده است.

اهداف این مؤسسه فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ و کمک به نیازمندان از طریق کار دواطلبانه است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !