نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

نجات بخش‌های ارزان!

نجات بخش‌های ارزان!
بنگلادش
بنگلادش

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ تیر ۱۴۰۲

هر ساله 920 هزار کودک بر اثر سینه پهلو به کام مرگ می‌روند. این بیماری باعث می‌شود ریه‌های بچه نتواند اکسیژن کافی را جذب کند. تجهیزات پزشکی زیادی موجود است که این مشکل را برطرف کند و به نفس کشیدن بچه‌ها کمک کند اما بسیار گران است و در مواردی دسترسی به آن‌ها برای همگان مقدور نیست. دکتر”جوبایر کریستی” یک وسیله حباب‌گیر اختراع کرده که به بیش از ششصد کودک کمک کرده است تا به حیات خود ادامه دهند. مواد اولیه این اختراع، یک بطری خالی و لوله‌های پلاستیکی‌اند که کمی بیشتر از یک دلار هزینه دارند. همین که کودک…

  • 164 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

هر ساله 920 هزار کودک بر اثر سینه پهلو به کام مرگ می‌روند. این بیماری باعث می‌شود ریه‌های بچه نتواند اکسیژن کافی را جذب کند. تجهیزات پزشکی زیادی موجود است که این مشکل را برطرف کند و به نفس کشیدن بچه‌ها کمک کند اما بسیار گران است و در مواردی دسترسی به آن‌ها برای همگان مقدور نیست.

دکتر”جوبایر کریستی” یک وسیله حباب‌گیر اختراع کرده که به بیش از ششصد کودک کمک کرده است تا به حیات خود ادامه دهند. مواد اولیه این اختراع، یک بطری خالی و لوله‌های پلاستیکی‌اند که کمی بیشتر از یک دلار هزینه دارند. همین که کودک نفسش را بیرون می‌دهد حباب‌ها در داخل آب به وجود می‌آیند و فشار آب باعث می‌شود که مجاری زیادی داخل ریه باز شود. با این روش کودک اکسیژن بیشتری جذب می‌کند و شانس زنده ماندنش بیشتر است. در بنگلادش یک تحقیق نشان می‌دهد این وسیله تا هفتاد‌و‌پنج درصد میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد. دکتر “کریستی” امیدوار است این روش هزاران کودک را از خطر مرگ نجات دهد.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !