نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دانش‌آموزان در “نظام آموزشی والدورف” با “تخیل” می‌آموزند

دانش‌آموزان در “نظام آموزشی والدورف” با “تخیل” می‌آموزند
آلمان
آلمان
  • 1919

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

در شرایطی که نظام آموزش رسمی و مدرسه‌ای متعارف با چالش‌های متعددی رو‌به‌روست، “نظام آموزشی والدورف”، (که به نام آموزش استینر هم شناخته شده است) بر اساس فلسفه آموزشی رودلف استینر، اندیشمند آلمانی، بر نقش “تخیل” در یادگیری تاکید دارد و تلاش می‌کند تا رشد دانش‌آموزان به طور جامع در تمام جنبه‌های ذهنی، عملی و هنری  باهم اتفاق بیافتد.   تاکید این شیوه آموزشی در مقطع ابتدایی، بر توسعه بیان هنری و توانایی‌های اجتماعی است. سپس در آموزش متوسطه، بر توسعه استدلال انتقادی و درک همدلانه تمرکز می‌کند .هدف نهایی “نظام آموزشی والدورف” این است که افراد آزاد و مسئولیت‌پذیر…

  • 348 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

در شرایطی که نظام آموزش رسمی و مدرسه‌ای متعارف با چالش‌های متعددی رو‌به‌روست، “نظام آموزشی والدورف”، (که به نام آموزش استینر هم شناخته شده است) بر اساس فلسفه آموزشی رودلف استینر، اندیشمند آلمانی، بر نقش “تخیل” در یادگیری تاکید دارد و تلاش می‌کند تا رشد دانش‌آموزان به طور جامع در تمام جنبه‌های ذهنی، عملی و هنری  باهم اتفاق بیافتد.

 

تاکید این شیوه آموزشی در مقطع ابتدایی، بر توسعه بیان هنری و توانایی‌های اجتماعی است. سپس در آموزش متوسطه، بر توسعه استدلال انتقادی و درک همدلانه تمرکز می‌کند .هدف نهایی “نظام آموزشی والدورف” این است که افراد آزاد و مسئولیت‌پذیر را که دارای درجه بالایی از صلاحیت اجتماعی هستند، پرورش دهد. مدارس و معلمان این مدارس در تعیین محتوای برنامه درسی، روش شناسی تدریس و نظارت، دارای استقلال زیادی هستند.

 

اولین مدرسه والدورف در سال ۱۹۱۹ در شهر اشتوتگارت آلمان افتتاح شد. در حال حاضر بیش از هزار مدرسه والدورف مستقل، حدود دو هزار کودکستان و ۶۴۶ مرکز آموزش ویژه در بیش از شصت کشور جهان وجود دارند، که این یکی از بزرگترین جنبش‌های مدرسه مستقل بین‌المللی به شمار می‌رود. این رویکرد، جنبه‌های جسمی، رفتاری، عاطفی، شناختی، اجتماعی، و معنوی” هر فرد را بیدار می‌کند و تفکر خلاق و تحلیلی او را تقویت می‌نماید.

در این ویدئو ، با یکی از شعب این مدارس در نیویورک ایالات متحده، آشنا می‌شویم.

 

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !