نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

آموزش به ذهن های خلاق آفریقایی

آموزش به ذهن های خلاق آفریقایی
آفریقای جنوبی
آفریقای جنوبی

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

“میزا” (Meaza) یک نویسنده آفریقایی تبار است و در حال حاضر مدیر خلاق و بنیان‌گذار “ذهن‌های خلاق آفریقایی” (African Creative Minds). “میزا” آرزوی همکاری با افراد هنرمند و خلاق را داشت. هدف “میزا” از این ارتباط، آموزش به زنان آفریقایی بود. اما برای یافتن افراد خلاق و یا دسترسی به آنان برای ایجاد یک رابطه‌ی کاری دچار  مشکل بود و به همین دلیل به تنهایی کار می‌کرد. مشکلاتی مانند عدم دسترسی به منابع مالی و سرمایه، چگونگی ایجاد کسب و کار برای جذب بیشتر مخاطب و نبود افراد مناسب برای همکاری، در مسیری که انتخاب کرده بود قرار داشت. علاوه…

  • 57 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“میزا” (Meaza) یک نویسنده آفریقایی تبار است و در حال حاضر مدیر خلاق و بنیان‌گذار “ذهن‌های خلاق آفریقایی” (African Creative Minds). “میزا” آرزوی همکاری با افراد هنرمند و خلاق را داشت. هدف “میزا” از این ارتباط، آموزش به زنان آفریقایی بود. اما برای یافتن افراد خلاق و یا دسترسی به آنان برای ایجاد یک رابطه‌ی کاری دچار  مشکل بود و به همین دلیل به تنهایی کار می‌کرد. مشکلاتی مانند عدم دسترسی به منابع مالی و سرمایه، چگونگی ایجاد کسب و کار برای جذب بیشتر مخاطب و نبود افراد مناسب برای همکاری، در مسیری که انتخاب کرده بود قرار داشت. علاوه بر این عوامل او از شرایط خود آگاهی داشت و می‌دانست نمی‌تواند به کارمندان احتمالی خود حقوق بدهد و همین دلیل، مانع این می‌شد تا به مردم نزدیک شود. اما مشارکت او در (CEP) یا “برنامه کسب و کار خلاقانه نستا” همه چیز را تغییر داد.

با پیوستن به این برنامه ایده‌های خود را بررسی کرد، درک کرد که چگونه می‌تواند بهترین همکاری و شراکت با دیگران را داشته باشد و شبکه‌های خود را توسعه دهد.

او در “برنامه کسب و کار خلاقانه نستا” با روش ارائه آسانسوری (elevator pitch) آشنا شد. در این روش فرد باید یک معرفی کوتاه یا به اصطلاح یک معرفی 30 ثانیه ای از کسب و کار خود و محصولاتش به افراد حاضر ارائه دهد. استفاده از این روش‌ها و بازخوردهای مثبتی که دریافت کرد به او کمک فراوانی کرد. دریافت بازخوردهای مثبت، او را تشویق کرد تا پتانسیل کسب و کار خود را برای تغییر زندگی دیگران در نظر بگیرد و همچنین متوجه تمایل اطرافیانش برای مشارکت شود.

همچنین او در (CEP) آموخت که برنامه‌ریزی در تمام زمینه‌های کاری بسیار حیاتی و مهم است. همین موضوع سبب شد تا او طرح کسب و کار خود را بنویسد و با افرادی که خواهان مشارکت بودند ارتباط برقرار کند.

حالا او در گروه خلاق خود “آموزش زنان آفریقایی از طریق هنرهای خلاقانه” را دنبال می‌کند. او بر اساس آموخته‌هایش از این برنامه، توانست ساختار کسب و کار خود را شکل دهد و افراد خلاقی که از این طریق با آن‌ها آشنا شده بود گرد هم آورد تا در این کسب و کار با یکدیگر همکاری کنند. اکنون 6 نفر از افراد هیات مدیره یا هیات مشاوران این موسسه، افرادی هستند که در (CEP) آموزش دیده‌اند.

این مجموعه در حال حاضر روی دو پروژه کار می‌کند. “ابَر زنان آفریقایی” (African Super Women) مجموعه ای از کتاب‌های طنز است که هدف آن تغییر روایت زنان آفریقایی و نحوه نگرش آن‌ها در سراسر جهان است. پروژه دوم نیز “دفترچه خاطرات دختران اتیوپی”(Diaries of Ethiopian Girls) است که  مسائل مربوط به خشونت جنسیتی را که زنان اتیوپیایی با آن روبرو هستند مطرح می‌کند.

و در آخر، “میزا” توانست با مشارکت در “برنامه کسب و کار خلاقانه نستا” یک طرح کسب و کار اجتماعی ایجاد کند و آینده‌ی کسب و کار خود را ترسیم کند. در مراحل بعدی او با کمک از سرمایه گذاران می‌تواند پروژه‌های خود را ارائه داده و مخاطب جدید به دست بیاورد.

 

 

 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !