نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

آموزش ریاضی و علوم مهندسی با فعالیت های خلاقانه

آموزش ریاضی و علوم مهندسی با فعالیت های خلاقانه
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

“مهندس ابتدایی” (Primaryengineer) با سوال کلیدی «اگر شما یک مهندس بودید، چه کار می‌کردید؟» و هم‌چنین از طریق فعالیت‌های خلاقانه، حل مسئله و تعامل با الگوهای مهندسی، توانایی‌های ریاضی و دانش عملی کودکان را تقویت می‌‌کند. این برنامه در سال 2005 به عنوان یک پروژه‌ی آزمایشی در 13 مدرسه در “لنکشایر” و “یورکشایر” شروع به کار کرد و بعد از آن به یک برنامه و فعالیت ملی تبدیل شد. این برنامه توانست به طور سالیانه به 1000 مدرسه برسد و همچنین توسط شوراهای محلی، شرکای صنعتی و دانشگاه‌ها حمایت شد. “مهندس ابتدایی” از یک رویکرد به اسم  “STEM by Stealth”…

  • 44 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“مهندس ابتدایی” (Primaryengineer) با سوال کلیدی «اگر شما یک مهندس بودید، چه کار می‌کردید؟» و هم‌چنین از طریق فعالیت‌های خلاقانه، حل مسئله و تعامل با الگوهای مهندسی، توانایی‌های ریاضی و دانش عملی کودکان را تقویت می‌‌کند.

این برنامه در سال 2005 به عنوان یک پروژه‌ی آزمایشی در 13 مدرسه در “لنکشایر” و “یورکشایر” شروع به کار کرد و بعد از آن به یک برنامه و فعالیت ملی تبدیل شد. این برنامه توانست به طور سالیانه به 1000 مدرسه برسد و همچنین توسط شوراهای محلی، شرکای صنعتی و دانشگاه‌ها حمایت شد.

“مهندس ابتدایی” از یک رویکرد به اسم  “STEM by Stealth” تبعیت می کند. در این رویکرد مفاهیم  STEM به طور عملی و اغلب در فعالیت های خلاقانه طراحی و ارائه می شود. همچنین در این روش نه تنها  دانش STEM بلکه سواد، واژگان و درک موضوعات گسترده‌تر مانند تغییرات آب و هوا آموزش داده می‌شود. “سوزان اسکرلاک”، مدیر این نوآوری اجتماعی، کار مهندس اولیه را به عنوان «یادگیری مبتنی بر پروژه» با تأکید بر مشارکت کل کلاس توصیف می‌کند. STEM  مخفف علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (Science, technology, engineering, and mathematics) است و به هر موضوعی که زیرمجموعه این چهار رشته باشد، اشاره دارد.

فعالیت های این نوآوری اجتماعی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

اولین مورد جایزه پیشروان است که مستقیماً مربوط به کودکان است و آنها را برای شناسایی یک مشکل و استفاده از اصول مهندسی برای رسیدگی به آن، به چالش می‌کشد. برای مثال یک مخترع نوجوان با دیدن مادربزرگش که برای حمل اجناس خریداری شده به زحمت می‌افتد، ایده «ترولی برای افراد مسن» که قابل تنظیم هم هست به ذهنش خطور کرد و آن را ساخت.

دوم، آموزش و توسعه حرفه‌ای معلمان است که از طریق آن، سازمان دوره‌هایی را برای گنجاندن روش ها و فناوری های خاص در کلاس درس به معلمان ارائه می‌دهد.

سوم، تعامل بین کودکان و مهندسان فعلی که از طریق بازدید آنان از مدرسه، مصاحبه‌های اسکایپ و رویدادها است. در این مورد، مهندس ابتدایی بر اهمیت ارتباط دادن کودکان با طیف وسیعی از مهندسان تأکید می‌کند. هم از نظر نوع کاری که در آن شرکت می‌کنند و هم از نظر ویژگی‌هایی مانند جنسیت، قومیت و پیشینه.

اهداف این نوآوری اجتماعی تعامل با ریاضیات و دانش عملی، یافتن و حل خلاقانه مسئله، سواد آموزی بیشتر، پیوند کودکان با مشاغل مهندسی و توسعه توانایی تدریس STEM معلمان است.

سالانه 60,000 دانش آموز و 3,800 معلم با برنامه‌های “مهندسی ابتدایی” همکاری می‌کنند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !