نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

اتوبوس تصفیه کننده هوا

اتوبوس تصفیه کننده هوا
انگلستان
انگلستان
  • 2018

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۲ خرداد ۱۴۰۳

شرکت حمل و نقل بریتانیایی “پیشران” (Go-Ahead) اتوبوس “ستاره آبی” (Bluestar) را در سال 2018 عرضه کرده است که مجهز به فیلتر روی سقف خودرو بوده و هوا را در حین حرکت تصفیه می‌کند. میزان انتشار اکسید نیتروژن از اتوبوس “ستاره آبی”، که به طور آزمایشی در “ساوتهمپتون” استفاده می‌شود کمتر از یک خودروی دیزلی است. این اتوبوس بر روی سقف خود فیلترهایی دارد که هوا با سرعت یک متر مکعب بر ثانیه وارد آن شده و ذرات بسیار ریز آلودگی را فیلتر می‌کند. طبق آزمایشاتی که انجام شده است، این اتوبوس تقریباً 65 گرم آلاینده را از هوا حذف…

  • 41 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

شرکت حمل و نقل بریتانیایی “پیشران” (Go-Ahead) اتوبوس “ستاره آبی” (Bluestar) را در سال 2018 عرضه کرده است که مجهز به فیلتر روی سقف خودرو بوده و هوا را در حین حرکت تصفیه می‌کند. میزان انتشار اکسید نیتروژن از اتوبوس “ستاره آبی”، که به طور آزمایشی در “ساوتهمپتون” استفاده می‌شود کمتر از یک خودروی دیزلی است. این اتوبوس بر روی سقف خود فیلترهایی دارد که هوا با سرعت یک متر مکعب بر ثانیه وارد آن شده و ذرات بسیار ریز آلودگی را فیلتر می‌کند.

طبق آزمایشاتی که انجام شده است، این اتوبوس تقریباً 65 گرم آلاینده را از هوا حذف و 3.2 میلیون متر مکعب از هوای شهر را تمیز کرده است.

این شرکت می‌خواهد با کاهش نیاز به تعداد زیاد خودرو، افزایش استفاده از اتوبوس‌ها را نه تنها به عنوان راه حلی برای کاهش ازدحام بلکه به عنوان یک دستگاه تصفیه متحرک در نظر بگیرد.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !