نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

استارتاپ “واحد” و سرمایه‌گذاری حلال

استارتاپ “واحد” و سرمایه‌گذاری حلال
آمریکا
آمریکا
  • 2017

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

اقبال به نظام تأمین مالی اسلامی و “فین‌تک” یا «فناوری مالی» اسلامی در کشورهای مختلف باعث شده که کارآفرینان بسیاری به دنبال تأسیس استارتاپ‌هایی با محوریت فین‌تک اسلامی باشند. فین‌تک اسلامی نوعی سرمایه‌گذاری بر مبنای مسائل اخلاقی و اسلامی است. همین امر باعث شده که مشتریان و استفاده‌کنندگان خدمات فین‌تِک اسلامی تنها منحصر به مسلمانان نباشد و هر شخصی که به سرمایه‌گذاری در بخش‌های اخلاقی علاقه‌مند باشد، از آن استقبال کند.   موفقیت “واحد” (Wahed) در جولای ۲۰۱۹ باعث شد که این شرکت اولین صندوق قابل معامله مبادلات مطابق با قوانین شریعت اسلام را در ایالات متحده راه‌اندازی کند. سرمایه‌گذاری‌های…

  • 130 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

اقبال به نظام تأمین مالی اسلامی و “فین‌تک” یا «فناوری مالی» اسلامی در کشورهای مختلف باعث شده که کارآفرینان بسیاری به دنبال تأسیس استارتاپ‌هایی با محوریت فین‌تک اسلامی باشند. فین‌تک اسلامی نوعی سرمایه‌گذاری بر مبنای مسائل اخلاقی و اسلامی است. همین امر باعث شده که مشتریان و استفاده‌کنندگان خدمات فین‌تِک اسلامی تنها منحصر به مسلمانان نباشد و هر شخصی که به سرمایه‌گذاری در بخش‌های اخلاقی علاقه‌مند باشد، از آن استقبال کند.

 

موفقیت “واحد” (Wahed) در جولای ۲۰۱۹ باعث شد که این شرکت اولین صندوق قابل معامله مبادلات مطابق با قوانین شریعت اسلام را در ایالات متحده راه‌اندازی کند. سرمایه‌گذاری‌های “واحد”توسط یک هیئت بازبینی اخلاقی مورد نظارت قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که با ارزش‌های اسلامی تطبیق دارند. شرکت‌ها نمی‌توانند در حوزه‌هایی مانند مشروبات الکلی، اسلحه گرم، قمار و دخانیات، فعالیت کنند و یا ربا دریافت کنند. سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش‌هایی مانند اوراق قرضه اسلامی، بازارهای سهام، املاک و مستغلات و طلا انجام می‌شود.

 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !