نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“الیاف نارنجی”، لباس پرتقالی

“الیاف نارنجی”، لباس پرتقالی
ایتالیا
ایتالیا
  • 2014

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۲ آبان ۱۴۰۲

شرکت ایتالیایی “الیاف نارنجی” (Orange Fiber) در زمینه تولید منسوجات طبیعی از ضایعات و دورریز صنایع تولید‌کننده آب‌میوه مرکبات فعالیت می‌کند. این شرکت یک فرآیند نوآورانه را به ثبت رسانده است که نتیجه نهایی پارچه‌ای با احساس نرم و تصفیه شده است که تأثیر محیطی بسیار محدودی دارد. طبق آمار سال ۲۰۱۸، بیش از ۱٫۶میلیون تن پرتقال در ایتالیا تولید می‌شود، که از این مقدار تنها ۷۰۰هزار تُن آب پرتقال بدست می‌آید و باقی‌مانده آن دور ریخته می‌شود. به همین خاطر، طراح مد آدریانا سانتانوسیتو (Adriana Santanocito) و همکارانش به ایده ساختن پارچه‌ای مجلل از زباله‌ها رسیدند و از این…

  • 178 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

شرکت ایتالیایی “الیاف نارنجی” (Orange Fiber) در زمینه تولید منسوجات طبیعی از ضایعات و دورریز صنایع تولید‌کننده آب‌میوه مرکبات فعالیت می‌کند. این شرکت یک فرآیند نوآورانه را به ثبت رسانده است که نتیجه نهایی پارچه‌ای با احساس نرم و تصفیه شده است که تأثیر محیطی بسیار محدودی دارد. طبق آمار سال ۲۰۱۸، بیش از ۱٫۶میلیون تن پرتقال در ایتالیا تولید می‌شود، که از این مقدار تنها ۷۰۰هزار تُن آب پرتقال بدست می‌آید و باقی‌مانده آن دور ریخته می‌شود. به همین خاطر، طراح مد آدریانا سانتانوسیتو (Adriana Santanocito) و همکارانش به ایده ساختن پارچه‌ای مجلل از زباله‌ها رسیدند و از این فرصت راهی برای تبدیل ضایعات مرکبات به الیاف ابریشمی با کیفیت بالا پیدا کردند.

این شرکت سه پارچه را به‌عنوان نمونه اولیه تولید کرده است:
۱. ابریشم توری سفید و مشکی.
۲. ساتن کرم رنگ، که می‌توان از آن لباس‌های تابستانی تهیه کرد.
۳. پارچه ویسکوز مانند، که می‌توان از آن برای تولید پیراهن‌ بهره‌برداری کرد.

در سال 2015، این شرکت برنده جایزه جهانی تغییر شد؛ جایزه سالانه‌ای که توسط بنیاد H&M اهدا می‌شود. این رقابت عرصه خلاقانه‌ای را برای طراحان مد و لباس در سطح جهان فراهم می‌کند و در جستجوی ایده‌های تغییردهنده دنیای مد است تا مد و فشن را به زمینه‌ای برای حفاظت از زمین تبدیل کند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !