نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

انتقال مطالبه‌گری از خیابان به جلسات دادگاه با “مدل دفاع مشارکتی”

انتقال مطالبه‌گری از خیابان به جلسات دادگاه با “مدل دفاع مشارکتی”
آمریکا
آمریکا

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

ایجاد و سازمان‌دهی اجتماعات محلی برای تغییرات اجتماعی از جمله مسائلی است که به ویژه در کشورهایی چون آمریکا به طور جدی پیگیری و در دانشگاه‌ها مورد آموزش و پژوهش قرار می‌گیرد. در این ویدئو با راج جایادِف به عنوان یک سازمان دهنده اجتماعات محلی آشنا می‌شویم که با ارائه ابتکار “مدل دفاع مشارکتی” نقش مهمی در فعال کردن خانواده‌ها و جماعت‌های محلی در دفاع از حقوق زندانیان ایفا کرده و موفق شده ابتکار خود را در سراسر جامعه آمریکا گسترش بدهد. فعالیت‌های جایادِف تاکنون تاثیرات عمیقی در رویه‌های قضایی برجای گذاشته است. “دفاع مشارکتی” الگویی برای سازماندهی جامعه است…

  • 338 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

ایجاد و سازمان‌دهی اجتماعات محلی برای تغییرات اجتماعی از جمله مسائلی است که به ویژه در کشورهایی چون آمریکا به طور جدی پیگیری و در دانشگاه‌ها مورد آموزش و پژوهش قرار می‌گیرد.

در این ویدئو با راج جایادِف به عنوان یک سازمان دهنده اجتماعات محلی آشنا می‌شویم که با ارائه ابتکار “مدل دفاع مشارکتی” نقش مهمی در فعال کردن خانواده‌ها و جماعت‌های محلی در دفاع از حقوق زندانیان ایفا کرده و موفق شده ابتکار خود را در سراسر جامعه آمریکا گسترش بدهد. فعالیت‌های جایادِف تاکنون تاثیرات عمیقی در رویه‌های قضایی برجای گذاشته است. “دفاع مشارکتی” الگویی برای سازماندهی جامعه است با این هدف که بتواند بر نتایج پرونده ها تأثیر بگذارد و نظر دادگاه را تغییر دهد. همچنین یکی دیگر از اهداف این جنبش اجتماعی, آموزش، شبکه سازی و سازماندهی جوامع محلی است به این منظور که مطالبه گری ها از سطح خیابان و راهپیمایی ها به جلسات دادگاه کشانده شوند تا بتوان با هزینه کمتر، تاثیر بیشتری ایجاد کرد.

دفاع مشارکتی بر سه اصل استوار است:

-مهارت، توانایی و پافشاری خانواده و جامعه می تواند نقشی اساسی در توقف و کاهش حبس برای یک عزیز و یک جامعه ایفا کند.

-خانواده ها و جوامع می توانند به جای اینکه صرفا دریافت کننده خدمات باشند نقش سازمان دهنده و عامل تغییر را ایفا کنند و قدرت بیشتری در حل مسئله از خود نشان دهند.

– جنبش‌های‌ مردمی می‌توانند دادگاه‌ها را مجبور کنند که پاسخگو باشند، تغییرات سیستمی ایجاد کنند و در نهایت به حبس‌هایی با شرایط خاص پایان دهند.

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !