نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

اولین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2013

اولین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2013
اولین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2013
اولین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2013

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهترین ایده های نوآوری اجتماعی: راه های جدید برای ایجاد مشاغل و کسب و کار جدید نوآوری اجتماعی می‌تواند محصولات، خدمات و کسب و کارهای جدیدی برای تقویت جایگاه نسبی اروپا در عرصه‌های درحال رشد عرضه کند، حوزه‌هایی مثل بهداشت و خدمات زیست‌محیطی. نوآوران اجتماعی، خدمات عمومی را به نحوی طراحی می‌کنند که با نیازهای شهروندان تناسب داشته و از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر باشد. ایده‌های تازه و شاخصی که در ادامه می‌بینید، به چگونگی آزاد کردن استعدادها و مهارت‌های تازه جهت تأمین نیازهای مبرم برآورده‌نشده‌ پرداخته و برنده رقابت‌ نوآوری اجتماعی در سال ۲۰۱۳ شده‌اند. افزایش میزان دسترسی و اثرگذاری…

  • 13 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

بهترین ایده های نوآوری اجتماعی: راه های جدید برای ایجاد مشاغل و کسب و کار جدید

نوآوری اجتماعی می‌تواند محصولات، خدمات و کسب و کارهای جدیدی برای تقویت جایگاه نسبی اروپا در عرصه‌های درحال رشد عرضه کند، حوزه‌هایی مثل بهداشت و خدمات زیست‌محیطی. نوآوران اجتماعی، خدمات عمومی را به نحوی طراحی می‌کنند که با نیازهای شهروندان تناسب داشته و از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر باشد. ایده‌های تازه و شاخصی که در ادامه می‌بینید، به چگونگی آزاد کردن استعدادها و مهارت‌های تازه جهت تأمین نیازهای مبرم برآورده‌نشده‌ پرداخته و برنده رقابت‌ نوآوری اجتماعی در سال ۲۰۱۳ شده‌اند.

  • افزایش میزان دسترسی و اثرگذاری خدمات پایدار سلامت و بهداشت در مقیاس کوچک: (Community Catalysts) در انگلستان استعدادهای رابط را در کسب و کارها و جوامع معرفی می‌کند تا به نفع جامعه اشتغال‌زایی نماید؛ بدین‌منظور به افراد کمک می‌کند تا خلاقیت خود را به کار گرفته و اقدام به راه‌اندازی خدمات بهداشت و مراقبت اجتماعی در مقیاس کوچک و به‌صورت پایدار کنند؛ به‌نحوی که مردم قادر به تأمین آنها باشند. این بنگاه‌های اقتصادی کوچک می‌توانند به دست اقشار مختلف، ازجمله معلولین، سالمندان و مراقبین خانواده عرضه شوند. (Community Catalysts)می‌خواهد دامنه‌ و اثرگذاری فعلی خود را از طریق شبکه‌ای متشکل از کسب و کارهای حرفه‌ای و مربیان حرفه‌ای گسترش دهد که به واسطه یک پلت‌فرم برخط، از کارآفرینان اجتماعی در سرتاسر انگلستان حمایت می‌کنند.
  • بهبود دسترسی به بازار کار برای محرومین اقتصادی با نشان دادن مهارت‌های آنها به همگان:این برنامه می‌تواند از پنیر خانگی تا هم‌سفری و پشتیبانی رایانه‌ای یا هر محصول یا خدمت دیگری را شامل شود که منطقاً می‌شود در خانه یا هر مکان تجاری کوچکی فراهم گردد. (Economy App) در آلمان از کاربران می‌پرسد که در اقتصاد محلی چه چیزی می‌توانند عرضه کنند و نیازهای اقتصادی آنها چیست. این نرم‌افزار در این شبکه اقتصادی، سوابق قیمت محصولات و خدمات ارائه‌ یا پذیرفته‌شده از جانب هر شخص را در اختیار دارد و درنتیجه هرگز لازم نیست که هیچ پولی دست به دست شود.
  • کاهش دادن بیکاری جوانان با تقسیم شغل میان کارمندان جوان و مسن: (MITWIN) در اسپانیا یک شبکه کاری بین نسلی ارائه می‌دهد که به‌منظور تسهیل ارتباط میان افراد تشکیل شده تا بتوانند پست و دانش شغلی خود را با هم به اشتراک بگذارند؛ هدف اصلی این شبکه، کم کردن نرخ بالای بیکاری جوانان است. این شرکت پیشنهاد می‌کند که شاغلین مسن‌تر، یک شغل را با افراد جوان تقسیم کنند و به افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند پیشنهاد می‌دهد دانش خود را در اختیار آنهایی قرار دهند که تازه وارد بازار کار شده‌اند، بدین‌ترتیب هم ورود و هم خروج از بازار کار را راحت می‌کند و از طرف دیگر به مسئله بیکاری جوانان می‌پردازد.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !