نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

ایجاد اشتغال پایدار “پیروان ولایت” با دستان خالی

ایجاد اشتغال پایدار “پیروان ولایت” با دستان خالی
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

“جمال شاهدوست” فعال و جهادگر سیستانی است که با قبولی در دانشگاه و ورود به رشته مهندسی کشاورزی در قالب گروه‌های مختلف جهادی مشغول به فعالیت بوده است. او با اتمام تحصیلاتش تصمیم گرفت گروه جهادی “پیروان ولایت” را در منطقه بمپور تأسیس کند. شاخص‌ترین فعالیت گروه جهادی “پیروان ولایت” در بحث اشتغال و اشتغالزایی است و در راه این هدف فعالیت‌های گوناگونی از جمله زمینه‌ی مشاغل خانگی و تولیدات صنایع‌دستی با در اختیار قرار دادن ابزار و وسایل مورد نیاز از افراد حمایت می‌کنند و باعث اشتغالزایی می‌شوند. از سال‌ 1385 این گروه جهادی تمرکزش را  معطوف به حوزه…

  • 141 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“جمال شاهدوست” فعال و جهادگر سیستانی است که با قبولی در دانشگاه و ورود به رشته مهندسی کشاورزی در قالب گروه‌های مختلف جهادی مشغول به فعالیت بوده است. او با اتمام تحصیلاتش تصمیم گرفت گروه جهادی “پیروان ولایت” را در منطقه بمپور تأسیس کند. شاخص‌ترین فعالیت گروه جهادی “پیروان ولایت” در بحث اشتغال و اشتغالزایی است و در راه این هدف فعالیت‌های گوناگونی از جمله زمینه‌ی مشاغل خانگی و تولیدات صنایع‌دستی با در اختیار قرار دادن ابزار و وسایل مورد نیاز از افراد حمایت می‌کنند و باعث اشتغالزایی می‌شوند.

از سال‌ 1385 این گروه جهادی تمرکزش را  معطوف به حوزه کشاورزی و دام کرد. در گام نخست طرحی برای دفع آفات درختان خرما انجام دادند و بعد سعی کردند که دست دلالان را از قیمت‌گذاری بر روی محصولات کشاورزی کوتاه کنند. طرح‌های علمی مختلفی را در زمینه کاشت محصولات استراتژیک در منطقه انجام دادند که همین روند علمی بودن طرح، باعث افزایش برداشت از زمین‌های کشاورزی برای کشاورزان شد. همچنین توانمند سازی و بنیه علمی باعث ایجاد شغل پایدار در منطقه شد که این اتفاق مهم، اساس و رکنش مشارکت خود مردم در اجرای طرح بود.

آقای “شاهدوست” محروم بودن مناطق را در پول و امکانات منطقه نمی‌بیند، بلکه محروم بودن یک منطقه را نگرش و دید مردم آن منطقه می‌سازد. او معتقد است که باید به مردم بیاموزیم که چگونه از امکانات استفاده درست کنند.

“جمال شاهدوست” به عنوان یکی ‌از کارآفرینان بلوچ توانسته است سال‌ها در عرصه کارآفرینی و خلق ایده‌های برتر موفق باشد و نتیجه این موفقیت‌ها، راهیابی به مسابقات نوآوری اجتماعی “اتم” برتر ایران و در نهایت قهرمانی و کسب رتبه برتر این مسابقات و دریافت جایزه صد میلیون تومانی آن شد.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !