نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“بابلی”؛ یک گفتاردرمان

“بابلی”؛ یک گفتاردرمان
کانادا
کانادا
  • 2020

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۶ مهر ۱۴۰۲

“مریم نبوی” یک مادر ایرانی-کانادایی است که برنامه “بابلی” (babbly) را توسعه داده است. “نبوی” بعد از این که متوجه شد فرزندش کلمات “مامان” و “بابا” را نمی‌تواند بگوید نزد پزشک اطفال رفت و او را به “گفتار درمان” ارجاع دادند اما برای یک سال آینده باید در نوبت باقی می‌ماند. او احساس کرد پسرش در سن حساسی قرار دارد پس شروع کرد به آموزش‌های ساده ابتدایی از طریق حرکات و بعد از آن برقرار کردن ارتباط توسط کلمات. او تصمیم گرفت با توجه به روش‌های ساده و کاربردی که آموخته بود، اپلیکیشن “بابلی” را توسعه دهد تا از طریق…

  • 161 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“مریم نبوی” یک مادر ایرانی-کانادایی است که برنامه “بابلی” (babbly) را توسعه داده است. “نبوی” بعد از این که متوجه شد فرزندش کلمات “مامان” و “بابا” را نمی‌تواند بگوید نزد پزشک اطفال رفت و او را به “گفتار درمان” ارجاع دادند اما برای یک سال آینده باید در نوبت باقی می‌ماند. او احساس کرد پسرش در سن حساسی قرار دارد پس شروع کرد به آموزش‌های ساده ابتدایی از طریق حرکات و بعد از آن برقرار کردن ارتباط توسط کلمات.

او تصمیم گرفت با توجه به روش‌های ساده و کاربردی که آموخته بود، اپلیکیشن “بابلی” را توسعه دهد تا از طریق “هوش مصنوعی” بتواند به والدین کمک کند تا بتوانند نقاط عطف گفتار زبان نوزادشان را ردیابی کنند.

این اپلیکیشن تاکنون بیش از هزار بار دانلود شده است. کارشناسان معتقدند که این اپلیکیشن می‌تواند نگرانی‌های والدین در انتظار گفتاردرمانی را بسیار کاهش دهد.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !