نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“بافت خوب”، نجات دهنده کودکی‌ها

“بافت خوب”، نجات دهنده کودکی‌ها
آمریکا
آمریکا
  • 1994

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

سازمان بین‌المللی کار می‌گوید حدودا 160 میلیون کودک کار (5 تا 17 ساله) وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در مکان‌های دورافتاده و غیرقانونی پنهان شده‌اند. بیش از 73 میلیون کودک در کارهای خطرناک شاغل هستند و 5.5 میلیون کودک در دام کار اجباری گرفتار شده‌اند. می‌شود گفت تقریبا روزی نیست که ما از محصولی استفاده نکنیم، مگر آنکه احتمالا از زیر دست یک کودک استثمار شده نیز عبور کرده باشد. نهاد بین‌المللی “بافت خوب” (GoodWeave) با بیش از 25 سال تجربه، بزرگ‌ترین سازمان غیرانتفاعی است که مشغول تلاش برای توقف کار کودکان در زنجیره تامین جهانی است. “بافت خوب” …

  • 279 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

سازمان بین‌المللی کار می‌گوید حدودا 160 میلیون کودک کار (5 تا 17 ساله) وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در مکان‌های دورافتاده و غیرقانونی پنهان شده‌اند. بیش از 73 میلیون کودک در کارهای خطرناک شاغل هستند و 5.5 میلیون کودک در دام کار اجباری گرفتار شده‌اند. می‌شود گفت تقریبا روزی نیست که ما از محصولی استفاده نکنیم، مگر آنکه احتمالا از زیر دست یک کودک استثمار شده نیز عبور کرده باشد. نهاد بین‌المللی “بافت خوب” (GoodWeave) با بیش از 25 سال تجربه، بزرگ‌ترین سازمان غیرانتفاعی است که مشغول تلاش برای توقف کار کودکان در زنجیره تامین جهانی است.

“بافت خوب”  چیست؟ یک سازمان غیرانتفاعی، بین‌المللی و پیشرو است که در سال 1994 توسط کایلاش ساتیارتی  (برنده جایزه نوبل) تأسیس شد. مأموریت بافت خوب این است که کار کودکان را در زنجیره‌های تأمین جهانی متوقف کند. اما چطور این کار را می‌کند؟ از طریق یک سیستم جامع و معتبر مبتنی بر بازار، زنجیره‌های تامین جهانی را کنترل می‌کند و به خریداران و مردم اطمینان می‌دهد که محصولات تایید شده بدون استفاده از کار اجباری و کودکان کار تولید شده است. هدف این سازمان این است که دوران کودکی را به کودکان آسیب‌پذیر باز ‌گرداند تا بتوانند بخندند، یاد بگیرند و بازی کنند. این نوآوری اجتماعی از طریق 25 سال همکاری با برندها و تولیدکنندگان توانسته بیش از 6700 کودک را از کار نجات دهد. همچنین آموزش با کیفیتی را برای حدود 24000 کودک نجات یافته و آسیب پذیر ارائه کرده است و صدها هزار کودک را از کار منصرف کرده است.

 

در این ویدئوی بالا در قالب انیمیشن، بیشتر با نحوه کار این نهاد به وسیله ی برچسب های بافت خوب آشنا می‌شویم.

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !