نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

با ” اسکیتستان” مهارت زندگی بیاموز

با ” اسکیتستان” مهارت زندگی بیاموز
افغانستان
افغانستان
  • 2007

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۰ آبان ۱۴۰۲

“اسکیتستان” (Skateistan) یک برنامه ابتکاری برای توسعه بین‌المللی است که تفریح را با آموزش ترکیب می‌کند. شروع این مدل آموزش با یک مربی در خیابان‌های “کابل” در سال 2007 آغاز شده است و اکنون یک سازمان غیردولتی بین‌المللی است که مأموریت آن توانمندسازی کودکان و نوجوانان از طریق “اسکیت بُرد” و آموزش است. سازمان خیریه “اسکیتستان” توسط اسکیت‌باز استرالیایی “اولیور پرکوویچ” راه‌اندازی شد. در مدت سالها فعالیت، این سازمان به حدود ۷ هزار کودک اسکیت سواری آموخته است که بیش از نیمی از آنها دختر بوده‌اند. این سازمان چند برنامه را در “مدارس اسکیت” خود برای کودکان 5 تا 17…

  • 174 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“اسکیتستان” (Skateistan) یک برنامه ابتکاری برای توسعه بین‌المللی است که تفریح را با آموزش ترکیب می‌کند. شروع این مدل آموزش با یک مربی در خیابان‌های “کابل” در سال 2007 آغاز شده است و اکنون یک سازمان غیردولتی بین‌المللی است که مأموریت آن توانمندسازی کودکان و نوجوانان از طریق “اسکیت بُرد” و آموزش است.

سازمان خیریه “اسکیتستان” توسط اسکیت‌باز استرالیایی “اولیور پرکوویچ” راه‌اندازی شد. در مدت سالها فعالیت، این سازمان به حدود ۷ هزار کودک اسکیت سواری آموخته است که بیش از نیمی از آنها دختر بوده‌اند.

این سازمان چند برنامه را در “مدارس اسکیت” خود برای کودکان 5 تا 17 ساله اجرا می‌کند که شامل آموزش مهارت‌های زندگی، رهبری جوانان و خلاقیت است. این برنامه‌ها باعث توانمندی و ایجاد سرگرمی از طریق آموزش می‌شود.

گرچه در ابتدا “اسکیتستان” از افغانستان آغاز شد اما اکنون در کامبوج و آفریقای جنوبی نیز اجرا می‌شود.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !