نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“بنیاد جیان”؛ امدادرسانی و حمایت سلامت روان

“بنیاد جیان”؛ امدادرسانی و حمایت سلامت روان
سوریه
سوریه
  • 2018

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۳ مهر ۱۴۰۲

مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض درگیری‌های مسلحانه، آوارگی اجباری و چالش‌های مرتبط با آن مانند بی‌کاری و انزوای اجتماعی ، افراد را در برابر ناراحتی‌های روانی و اجتماعی آسیب‌پذیرتر می‌کند. این پریشانی در میزان اضطراب، افسردگی و احتمال استرس پس از سانحه (PTSD) مشهود است که در میان افرادی که درگیری مسلحانه را تجربه می‌کنند تا سه برابر بیشتر است. “بنیاد غیرانتفاعی جیان” (Jiyan Foundation) در شمال‌ شرق سوریه شهر “قامیشلی” فعالیت می‌کند. بیش از ده سال است که جنگ در این منطقه میلیون‌ها نفر را آواره کرده است. مرکز درمانی “بنیاد جیان” با تلاش کارکنان…

  • 114 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض درگیری‌های مسلحانه، آوارگی اجباری و چالش‌های مرتبط با آن مانند بی‌کاری و انزوای اجتماعی ، افراد را در برابر ناراحتی‌های روانی و اجتماعی آسیب‌پذیرتر می‌کند. این پریشانی در میزان اضطراب، افسردگی و احتمال استرس پس از سانحه (PTSD) مشهود است که در میان افرادی که درگیری مسلحانه را تجربه می‌کنند تا سه برابر بیشتر است.

“بنیاد غیرانتفاعی جیان” (Jiyan Foundation) در شمال‌ شرق سوریه شهر “قامیشلی” فعالیت می‌کند. بیش از ده سال است که جنگ در این منطقه میلیون‌ها نفر را آواره کرده است. مرکز درمانی “بنیاد جیان” با تلاش کارکنان محلی خود در تلاش است در کنار خدمات سنتی امدادرسانی از سلامت روان مراجعه کنندگان نیز حمایت ‌کند.

“صلاح احمد”، رئیس و موسس “بنیاد جیان” می‌گوید: «زلزله غم انگیز در سوریه برای بسیاری از بازماندگان که قبلاً از جنگ و ترور در منطقه آسیب دیده‌اند، سختی بیشتری ایجاد کرده است. “بازماندگان خشونت و ترور با اضطراب و ترومای شدیدی زندگی می‌کنند که با مشکلات پیش بینی نشده آوارگی خشمگین‌تر می‌شوند.”

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !