نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“بوروم”؛ دشمن اسراف غذا

“بوروم”؛ دشمن اسراف غذا
یونان
یونان
  • 2017

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۴ آبان ۱۴۰۲

“بوروم” (Boroume) به معنای “ما می‌توانیم” یک سازمان مردم‌نهاد است و مأموریت آن کاهش اسراف غذا و مبارزه با سوء‌تغذیه در یونان است. این سازمان از طریق برنامه “نگهداری عرضه غذا”، به طور روزانه با استفاده از منابع مختلف غذا ذخیره می‌کند و برای اینکه غذای مورد نظر به دست افرادی برسد که امنیت غذایی کافی را ندارند، آن را به خیریه‌های مختلف عرضه می‌کند. اقداماتی از این دست، به آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه یونان کمک می‌کند و در عین حال با کاهش اسراف غذا از محیط زیست محافظت می‌نماید. “بوروم” برنامه‌های مختلفی دارد که از طریق آن‌ها به اهدافش می‌پردازد:…

  • 195 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“بوروم” (Boroume) به معنای “ما می‌توانیم” یک سازمان مردم‌نهاد است و مأموریت آن کاهش اسراف غذا و مبارزه با سوء‌تغذیه در یونان است. این سازمان از طریق برنامه “نگهداری عرضه غذا”، به طور روزانه با استفاده از منابع مختلف غذا ذخیره می‌کند و برای اینکه غذای مورد نظر به دست افرادی برسد که امنیت غذایی کافی را ندارند، آن را به خیریه‌های مختلف عرضه می‌کند. اقداماتی از این دست، به آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه یونان کمک می‌کند و در عین حال با کاهش اسراف غذا از محیط زیست محافظت می‌نماید.

“بوروم” برنامه‌های مختلفی دارد که از طریق آن‌ها به اهدافش می‌پردازد:

  • برنامه “اسراف غذا را پایان دهیم” این برنامه برای آگاهی‌بخشی به شهروندان جهت جلوگیری از اسراف غذا صورت می‌گیرد.
  • برنامه “بوروم در مدرسه” در این برنامه تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان با مسئله اسراف غذا، داوطلب شدن و بخشش آشنا شوند. آن‌ها در فعالیت کلاسی می‌آموزند که اسراف غذا و دلایل آن چیست و اینکه چگونه می‌توان آن را کاهش داد. دانش آموزان می‌توانند برای کاهش اسراف غذا تغییرات مثبتی را در خانه‌هایشان انجام دهند.
  • برنامه “خوشه چینی بوروم”، در این طرح تلاش می‌شود تا محصولات کشاورزی باقیمانده در مزرعه هدر نروند. بخشی از این طرح آگاهی بخشی نسبت به اثرات مخرب هدر رفت محصولات کشاورزی است و در بخشی از آن تلاش می‌شود تا این محصولات در سطح محلی به کسانی برسد که معمولاَ به آن‌ها دسترسی ندارند.
  • برنامه “بوروم در بازار کشاورزان” این برنامه نیز از هدر رفت محصولات کشاورزی در فضای بازارهای روستایی جلوگیری می‌کند.
  • برنامه “بوروم در محله” در این برنامه اهداکنندگان غذا به جای این‌که غذا را بیرون بریزند می‌توانند آن را اهدا کنند. در این برنامه “بوروم” اهداکنندگان را با خیریه‌ها مرتبط می‌کند.
  • برنامه “ما خانواده هستیم”: “بوروم” از طریق این برنامه، حمایت‌های غذایی را از راهی شفاف و محترمانه به خانواده‌هایی که نیاز زیادی به غذا دارند عرضه می‌کند. چشم انداز “بوروم” این است که یک جنبش اجتماعی برای کاهش اسراف غذا و در عین حال افزایش حمایت‌های غذایی از افراد نیازمند به راه بیفتد.

“بوروم” برای آگاهی بخشی به شهروندان توصیه‌های مختلفی دارد که نشان می‌دهد هدف اصلی این سازمان جلوگیری از اسراف غذا است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !