نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

بومگردی “جیامان”؛ امید منطقه

بومگردی “جیامان”؛ امید منطقه
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۳ شهریور ۱۴۰۲

“علیرضا حیدری” صاحب اقامتگاه بوم‌گردی “جیامان” در استان خراسان شمالی، شهرستان فاروج، روستای گردشگری “مردکانلو” است. این اقامتگاه از یک سو به سمت کوهستان و از سوی دیگر رو به طبیعت روستا است که همین موضوع موجب جذب هر چه بیش‌تر توریست به این منطقه شده است. برنامه‌ریزی برای مسافران به صورتی است که در زمان اقامت از تمام مراسم و سنت‌های آن منطقه بهرمند شوند. آقای “حیدری” با اتکا به نیروهای بومی توانسته به امور بومگردی خود رسیدگی کند و هم غیرمستقیم با خرید گلیم به صورت تضمینی از گلیم‌بافان منطقه به اشتغالزایی روستاییان کمک کرده است. نکته حائز…

  • 178 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“علیرضا حیدری” صاحب اقامتگاه بوم‌گردی “جیامان” در استان خراسان شمالی، شهرستان فاروج، روستای گردشگری “مردکانلو” است. این اقامتگاه از یک سو به سمت کوهستان و از سوی دیگر رو به طبیعت روستا است که همین موضوع موجب جذب هر چه بیش‌تر توریست به این منطقه شده است. برنامه‌ریزی برای مسافران به صورتی است که در زمان اقامت از تمام مراسم و سنت‌های آن منطقه بهرمند شوند.

آقای “حیدری” با اتکا به نیروهای بومی توانسته به امور بومگردی خود رسیدگی کند و هم غیرمستقیم با خرید گلیم به صورت تضمینی از گلیم‌بافان منطقه به اشتغالزایی روستاییان کمک کرده است. نکته حائز اهمیت این مجموعه این است که روستاییان از لحاظ اقتصادی به رونق رسیده‌اند؛ به این ترتیب که محصولات بومی خود را بی‌واسطه به‌فروش می‌رسانند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !