نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

ائتلاف ملی مسکن‌سازی، گامی مؤثر برای تأمین مسکن

ائتلاف ملی مسکن‌سازی، گامی مؤثر برای تأمین مسکن
آمریکا
آمریکا
  • 1986

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

سیاست‌گذاری‌های نادرست در مسأله مسکن از آن جمله موضوعاتی است که برخی کشورها از جمله کشور ما را با یک بحران اجتماعی روبرو کرده است و متأسفانه نهادهای مدنی و خیریه‌ها نیز نمی‌توانند آن‌چنان که باید و شاید همانند سایر حوزه‌ها فعالیت موثری داشته باشند. از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌های کم درآمد و دارای درآمد متوسط، یافتن مسکن اجاره‌ای خوب و ارزان است. مثلا در آمریکا در حال حاضر بیش از نیمی از مردم تقریبا ۳۰ درصد از درآمد خود را به تامین مسکن اختصاص می‌دهند. میلیون‌ها نفر دیگر نیز چیزی حدود نصف درآمد خود را بابت اجاره صرف می‌کنند. در…

  • 306 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

سیاست‌گذاری‌های نادرست در مسأله مسکن از آن جمله موضوعاتی است که برخی کشورها از جمله کشور ما را با یک بحران اجتماعی روبرو کرده است و متأسفانه نهادهای مدنی و خیریه‌ها نیز نمی‌توانند آن‌چنان که باید و شاید همانند سایر حوزه‌ها فعالیت موثری داشته باشند.

از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌های کم درآمد و دارای درآمد متوسط، یافتن مسکن اجاره‌ای خوب و ارزان است. مثلا در آمریکا در حال حاضر بیش از نیمی از مردم تقریبا ۳۰ درصد از درآمد خود را به تامین مسکن اختصاص می‌دهند. میلیون‌ها نفر دیگر نیز چیزی حدود نصف درآمد خود را بابت اجاره صرف می‌کنند.

در همین راستا سازمان‌هایی بوجود آمده‌اند که برای حفظ و بهبود مسکن‌های اجاره‌ای مقرون به صرفه تلاش می‌کنند. چنین سازمان‌هایی برای موفقیت در ماموریت خود باید خلاق باشند و از طریق رایزنی با بخش‌های دولتی و خصوصی، تأمین مسکن را به شکل مؤثر محقق نمایند. از آن جمله، نهاد مدنی “ائتلاف ملی مسکن‌سازی” است که در این ویدئو می‌بینیم چرا به نمونه‌ای الهام بخش از این دست تبدیل شده است.

 

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !