نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

تفکیک زباله از آشپزخانه

تفکیک زباله از آشپزخانه
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

خانم “آیه حمداوی” با رویای “دنیای بدون زباله “شروع به فعالیت کرده است. او حدود 6 سال در زمینه طب سنتی ایرانی و حدود 4 سال در زمینه محصولات ارگانیک ایرانی کار کرده و فعالیت‌های خود را در فضای اینستاگرام و فیس بوک به اشتراک گذاشته است. شروع ایده پسماند صفر و رویای بدون زباله از سفر به استان مازندران و جست وجو در مورد این که چرا بیماری سرطان در آنجا فراوان است شکل گرفت. کم کم به مشکلات وجود زباله پی برده و برای حل آن چاره‌ای کرده که می‌توان به خشک کردن پسماندهای باقی، استفاده نکردن از…

  • 200 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

خانم “آیه حمداوی” با رویای “دنیای بدون زباله “شروع به فعالیت کرده است. او حدود 6 سال در زمینه طب سنتی ایرانی و حدود 4 سال در زمینه محصولات ارگانیک ایرانی کار کرده و فعالیت‌های خود را در فضای اینستاگرام و فیس بوک به اشتراک گذاشته است. شروع ایده پسماند صفر و رویای بدون زباله از سفر به استان مازندران و جست وجو در مورد این که چرا بیماری سرطان در آنجا فراوان است شکل گرفت. کم کم به مشکلات وجود زباله پی برده و برای حل آن چاره‌ای کرده که می‌توان به خشک کردن پسماندهای باقی، استفاده نکردن از نایلون و… اشاره کرد. او طرح تفکیک زباله از مبدأ را در خانه خود به اجرا درآورد و کم‌کم به سمت یادگیری درست کردن کمپوست قدم برداشت و با حذف محصولات سلولزی و جایگزین کردن دستمال‌ها با پنبه و کتان و خرید فله مایحتاج خانه به جای خریدهای بسته‎‌بندی و استفاده از سبد و سطل و کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی، پله پله به پسماند صفر نزدیکتر شد. و حالا در خانه پسماندی دور ریخته نمی‌شود.

هدف خانم حمداوی سبک زندگی سالم‌تر و بدون پسماند است، که در راستای تحقق همین هدف گروه‌هایی در بستر فضای مجازی تشکیل داده و در آن افراد از ایده‌ها و همفکری گروهی برای رسیدن به پسماند صفر بهره می‌برند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !