نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

تلاش استارتاپ اسلامی “کاردوس” برای ارائه وام بدون ربا

تلاش استارتاپ اسلامی “کاردوس” برای ارائه وام بدون ربا
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

استارتاپ “کاردوس” (Qardus) که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده، از جمله استارتاپ‌هایی است که در انگلیس تلاش کرده چالش مسلمانان را در گرفتن وام بدون ربا حل کند. این مجموعه خود را یکی از اولین بازارهای تأمین مالی کسب و کار اخلاقی و منطبق با شریعت اسلامی در انگلیس معرفی می‌کند. نام این شرکت از کلمه عربی «قرض» گرفته شده است. هزینه اولیه تأسیس این استارتاپ ۱۲۰ هزار پوند بوده که به گفته حسن داهر (Hassan Daher) بنیانگذار “کاردوس” ، این استارتاپ امروزه حداکثر تا ۲۰۰ هزار پوند وام بدون بهره و شرعی را به شرکت‌های کوچک و متوسط واجد…

  • 171 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

استارتاپ “کاردوس” (Qardus) که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده، از جمله استارتاپ‌هایی است که در انگلیس تلاش کرده چالش مسلمانان را در گرفتن وام بدون ربا حل کند. این مجموعه خود را یکی از اولین بازارهای تأمین مالی کسب و کار اخلاقی و منطبق با شریعت اسلامی در انگلیس معرفی می‌کند. نام این شرکت از کلمه عربی «قرض» گرفته شده است.

هزینه اولیه تأسیس این استارتاپ ۱۲۰ هزار پوند بوده که به گفته حسن داهر (Hassan Daher) بنیانگذار “کاردوس” ، این استارتاپ امروزه حداکثر تا ۲۰۰ هزار پوند وام بدون بهره و شرعی را به شرکت‌های کوچک و متوسط واجد شرایط در ۳۶ قسط ارائه می‌دهد.

شاید بپرسید تمایز “کاردوس” از استارتاپ‌های مشابه چیست؟ نکته‌ای که “کاردوس” را متمایز کرده این است که این استارتاپ هیچ محدودیتی به بهانه اسلامی بودن برای مشتریان خود قائل نشده و همه افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های حلال و اخلاقی هستند، فارغ از دین و مذهب خود، می‌توانند در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کنند.

 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !