نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

توانمندسازی برای اقتصاد دیجیتال محور

توانمندسازی برای اقتصاد دیجیتال محور
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

گزارشات سال 2011 در انگلستان حاکی از آن بود که این کشور به سمت کمبود مهارت‌های تولیدات دیجیتالی پیش می‌رود. در مدارس به جای ساخت نرم افزار (IT) فقط به کودکان آموزش می‌دادند که چگونه از نرم افزار (IT) استفاده کنند و موقعیت این کشور به عنوان یک “رهبر جهانی” در بازی‌ها و جلوه‌های بصری در معرض خطر بود. (make Things Do stuff) در سال 2013 به عنوان یک کمپین و وب سایت، به راهنمایی “Nesta” راه اندازی شد که هدف آن آماده سازی نسل بعدی از سازندگان فناوری‌های دیجیتال بود. تلاش‌های این نوآوری اجتماعی، دولت را وادار کرد تا…

  • 52 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

گزارشات سال 2011 در انگلستان حاکی از آن بود که این کشور به سمت کمبود مهارت‌های تولیدات دیجیتالی پیش می‌رود. در مدارس به جای ساخت نرم افزار (IT) فقط به کودکان آموزش می‌دادند که چگونه از نرم افزار (IT) استفاده کنند و موقعیت این کشور به عنوان یک “رهبر جهانی” در بازی‌ها و جلوه‌های بصری در معرض خطر بود.

(make Things Do stuff) در سال 2013 به عنوان یک کمپین و وب سایت، به راهنمایی “Nesta” راه اندازی شد که هدف آن آماده سازی نسل بعدی از سازندگان فناوری‌های دیجیتال بود.

تلاش‌های این نوآوری اجتماعی، دولت را وادار کرد تا علوم رایانه را به برنامه‌های درسی ملی اضافه کند و آن را به اولین کشور (G20) تبدیل کرد که آموزش‌هایی شامل علوم رایانه و برنامه نویسی را از سن 5تا 14 سالگی به دانش آموزان ارائه می‌دهد.

برای پرورش نسل جدیدی از سازندگان فناوری‌های دیجیتال، جوانان علاوه بر موارد بالا نیاز به آشنایی با تجربیات جذاب تولیدات دیجیتالی در خارج و همچنین د ر داخل مدارس را داشتند. این نوآوری اجتماعی دولت و مدارس را متقاعد کردند به همان روشی که بچه‌ها را به خواندن کتاب، ادبیات انگلیسی، ورزش کردن و … تشویق می‌کنند، باید برای این موضوع هم وقت کافی گذاشته شود.

پروژه (Make Things Do Stuff) هیئت متشکل از 70 سازمان را گردهم آورد که از اهمیت ساخت فناوری‌های دیجیتال برای جوانان حمایت می‌کنند‌ از (Microsoft) گرفته تا (Raspberry Pi) و (Apps for Good).

این هیئت، مجموعه ای از ارزش‌ها را برای  (Make Things Do Stuff)تدوین کردند:

“فناوری دیجیتال” ابزاری برای تغییر جهان است. دانستن چگونگی استفاده از آن یک سواد اساسی برای قرن بیست و یکم است

ما از طریق خلق کردن و به اشتراک گذاری تجربه‌ها یاد می‌گیریم.

ما با هم بهتر کار می کنیم ، این یک جنبش باز است و همکاری و اشتراک گذاری کلید موفقیت آن است.

با کمک اعضای این هیئت وب سایت (makethingsdostuff.co.uk)یک فضای غیرتجاری منحصر به فرد را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است تا با فهرست کردن آزمایشگاه‌ها، سازندگان، باشگاه‌ها و رویدادها، و همچنین به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ابزارها و آموزش‌های ساخت، در مورد فرصت‌های ساخت فناوری های دیجیتال به صورت آنلاین و آفلاین اطلاعات کسب کنند.

در طول این کمپین دو ساله، بیش از 70 سازمان از شرکت‌های بزرگ فناوری تا باشگاه‌های مردمی بیش از 100000 تجربه ساخت دیجیتال را برای جوانان در سراسر کشور ارائه کردند که 30000 مورد از آن ها مستقیماً توسط (Nesta) تأمین مالی شد.

رویدادهای حضوری و شبکه سازی و همچنین برگزاری کارگاه های فناوری برای کودکان از دیگر فعالیت های این نوآوری اجتماعی است.

(Nesta) با همکاری سازمان های دیگر نشان جدید (Digital Maker) را راه اندازی کند و از این طریق، آموزش و ساخت فناوری‌های دیجیتال را به شبکه 400,000 جوان خود در سراسر انگلستان معرفی کرد. کاری که منجر به مشارکت و رقابت بسیاری از علاقه مندان فناوری های دیجیتال شد. حرف اصلی (Digital Makers) تشویق و توانمندسازی نسلی از جوانان برای درک و ایجاد فناوری است، نه صرفاً استفاده از آن.

یکی از اهداف این کمپین نوآورانه اجتماعی حمایت از سازمان‌هایی بود که به جوانان آموزش می‌دادند تا خلاقانه از قدرت فناوری استفاده کنند و نگاهی به راه‌هایی برای توسعه آن‌ها دارند.

لازم به ذکر است در سال 2017 این وبسایت از به دلیل تغییر راهبرد از دسترس خارج شد.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !