نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

تولید اکسیژن با لاستیک خودرو سبز

تولید اکسیژن با لاستیک خودرو سبز
آمریکا
آمریکا
  • 2018

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۴ دی ۱۴۰۲

شرکت لاستیک‌سازی “گودیر” (Goodyear) که یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده لاستیک خودرو در جهان است در سال 2018 در نمایشگاه “خودروی ژنو” از مدل لاستیک مفهومی خود به نام (اکسیژن ) “ Goodyear Oxygen “ رونمایی کرد که با طراحی منحصربفرد و استفاده از خزه زنده توانایی تولید اکسیژن و الکتریسیته را دارا است.  تایر “اکسیژن گودیر” با طراحی ابداعی خود و انباشته شدن آن از خزه به واسطه فرآیند فوتوسنتز توانایی تولید الکتریسیته را داشته که می‌تواند بخشی از انرژی مورد نیاز خودروهای نسل آینده را تأمین کند. در کنار طراحی منحصربفرد و قابلیت‌های اشاره شده، ویژگی اصلی این تایر…

  • 83 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

شرکت لاستیک‌سازی گودیر” (Goodyear) که یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده لاستیک خودرو در جهان است در سال 2018 در نمایشگاه “خودروی ژنو” از مدل لاستیک مفهومی خود به نام (اکسیژن ) “ Goodyear Oxygen “ رونمایی کرد که با طراحی منحصربفرد و استفاده از خزه زنده توانایی تولید اکسیژن و الکتریسیته را دارا است. 

تایر “اکسیژن گودیر” با طراحی ابداعی خود و انباشته شدن آن از خزه به واسطه فرآیند فوتوسنتز توانایی تولید الکتریسیته را داشته که می‌تواند بخشی از انرژی مورد نیاز خودروهای نسل آینده را تأمین کند. در کنار طراحی منحصربفرد و قابلیت‌های اشاره شده، ویژگی اصلی این تایر تولید اکسیژن و هوای تازه در هنگام حرکت خودرو است. این ویژگی از طریق ساختار شبکه‌ای تایر که با خزه پوشیده شده و می‌تواند آب موجود در سطح جاده را جذب و با ترکیب آن با دی‌اکسیدکربن موجود در هوا و تغذیه خزه‌های موجود بر روی سطح تایر، اکسیژن تولید کند. 

در تایر اکسیژن گودیر از تکنولوژی طراحی سه بعدی استفاده شده و بدون باد است پس مشکلات معمول در لاستیک های قدیمی نظیر تنظیم باد، پنچری و ترکیدگی در این محصول وجود نخواهد داشت. 

استفاده از لاستیک‌های فرسوده و بازیافت آنها در تولید این لاستیک جدید یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول خلاقانه است که با استفاده از این منابع در دسترس کمک شایانی به حفظ محیط زیست نموده و تولید آن با توجه به استفاده از مواد ارزان قیمت بازیافتی صرفه اقتصادی زیادی خواهد داشت. 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !