نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

حفاظت از مرجان‌ها

حفاظت از مرجان‌ها
مالزی
مالزی
  • 2007

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۳ مهر ۱۴۰۲

“ریف‌چک” (reef-check) در مالزی برای حفاظت از اقیانوس‎ها و اکوسیستم‌های دریایی فعالیت می‌کند. مالزی بخشی از مثلث مرجانی است که بیش از 75درصد از گونه‌های مرجانی جهان را در خود جای داده است. صخره‌های مرجانی منبع غذایی و اشتغال جوامع ساحلی و به عنوان یک مخزن کربن مهم عمل می‌کنند که در تغییرات آب و هوایی نقش بسزایی دارند. این صخره‌ها علیرغم اهمیت اکولوژیکی و اقتصادی در معرض صید بی رویه، زباله‌های دریایی ، آلودگی فاضلاب و توسعه سواحل قرار دارند و از لحاظ طبیعی تغییرات آب و هوا و گرم شدن کره زمین بر از بین رفتن آن‌ها تاثیرگذار…

  • 119 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“ریف‌چک” (reef-check) در مالزی برای حفاظت از اقیانوس‎ها و اکوسیستم‌های دریایی فعالیت می‌کند. مالزی بخشی از مثلث مرجانی است که بیش از 75درصد از گونه‌های مرجانی جهان را در خود جای داده است. صخره‌های مرجانی منبع غذایی و اشتغال جوامع ساحلی و به عنوان یک مخزن کربن مهم عمل می‌کنند که در تغییرات آب و هوایی نقش بسزایی دارند. این صخره‌ها علیرغم اهمیت اکولوژیکی و اقتصادی در معرض صید بی رویه، زباله‌های دریایی ، آلودگی فاضلاب و توسعه سواحل قرار دارند و از لحاظ طبیعی تغییرات آب و هوا و گرم شدن کره زمین بر از بین رفتن آن‌ها تاثیرگذار است.

“ریف‌چک” در سه جزیره “تیومان”، جزایر”مرسینگ” و جزیره”مانتانانی” تیم‌هایی را مستقر کرده است و به محلیان آموزش‌هایی پیرامون مراقبت از منابع دریایی و مرجان‌ها می‌دهد و تاکنون توانسته 900 غواص دوست‌دار محیط زیست را آموزش دهد تا  به بررسی  صخره‌های مرجانی بپردازند و با جمع‌آوری داده در طول زمان، وضعیت در حال تغییر صخره‌های مراجانی را منعکس کنند تا بتوان برای حفظ آن‌ها اقدامات لازم را انجام داد. در حال حاضر در 220 سایت تحقیقاتی در مالزی مشغول به فعالیت است که تمام این فعالیت‌ها فقط با حمایت جوامع محلی امکان‌پذیر است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !