نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

حل مشکل آب و سرویس بهداشتی با یک ایده ساده

حل مشکل آب و سرویس بهداشتی با یک ایده ساده
هند
هند

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ تیر ۱۴۰۲

یکی از مشکلات فراگیر در هندوستان دسترسی نداشتن به آب سالم و سرویس بهداشتی است. یک گروه اجتماعی، با یک ایده ساده، تلاش کرده است هر دو مشکل را تا حدودی حل کند. این گروه تا کنون پنج توالت ساخته است که هرکدام روزانه هشتصد مراجعه کننده دارد. هزینه این توالت‌ها از انرژی حاصل از مدفوع تأمین می‌شود.  این توالت‌ها با این تجهیزات در یکی از فقیرترین نقاط هندوستان ساخته شده است. به جای این که یک نفر فضولات را از توالت‌ها خارج کند- کاری که هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد انجام بدهد- مدفوع توسط یک لوله به مخزن هاضم هدایت می‌شود…

  • 148 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

یکی از مشکلات فراگیر در هندوستان دسترسی نداشتن به آب سالم و سرویس بهداشتی است. یک گروه اجتماعی، با یک ایده ساده، تلاش کرده است هر دو مشکل را تا حدودی حل کند. این گروه تا کنون پنج توالت ساخته است که هرکدام روزانه هشتصد مراجعه کننده دارد.

هزینه این توالت‌ها از انرژی حاصل از مدفوع تأمین می‌شود.  این توالت‌ها با این تجهیزات در یکی از فقیرترین نقاط هندوستان ساخته شده است. به جای این که یک نفر فضولات را از توالت‌ها خارج کند- کاری که هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد انجام بدهد- مدفوع توسط یک لوله به مخزن هاضم هدایت می‌شود و انرژی حاصل از آن صرف استخراج آبی می‌شود که برای آشامیدن تصفیه شده است. هر لیتر نیم روپیه فروخته می‌شود و روزانه سه هزار لیتر آب آشامیدنی سالم به فروش می‌رسد.

 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !