نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“خیریه نیکان ماموت” و بازیافت باتری‌

“خیریه نیکان ماموت” و بازیافت باتری‌
ایران
ایران
  • 2010

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۵ دی ۱۴۰۲

“باتری‌ها“ به عنوان زباله‌های بسیار خطرناک در محیط زیست شناخته می‌شوند، چندین دهه است که بازیافت آن‌ها در مراکز بازیافت باتری قلمی، مطابق با معیارهای مشخص شده، انجام می‌شود. افزایش روزافزون محصولات پرتابل و دستگاه‌های دیجیتال باعث شده تا استفاده از انواع باتری و در نتیجه تولید این زباله خطرناک روز به روز فراگیر شود و به یک عامل آسیب زا در محیط زیست تبدیل گردد.  امروزه بسیاری از تولیدکنندگان در تلاش هستند تا درصد آسیب این مواد سمی را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهند؛ یکی از روش‌های کاهش این خطرات، بازیافت باتری‌های فرسوده می‌باشد.  “خیریه نیکان ماموت“ در راستای…

  • 107 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

باتری‌ها به عنوان زباله‌های بسیار خطرناک در محیط زیست شناخته می‌شوند، چندین دهه است که بازیافت آن‌ها در مراکز بازیافت باتری قلمی، مطابق با معیارهای مشخص شده، انجام می‌شود. افزایش روزافزون محصولات پرتابل و دستگاه‌های دیجیتال باعث شده تا استفاده از انواع باتری و در نتیجه تولید این زباله خطرناک روز به روز فراگیر شود و به یک عامل آسیب زا در محیط زیست تبدیل گردد. 

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان در تلاش هستند تا درصد آسیب این مواد سمی را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهند؛ یکی از روش‌های کاهش این خطرات، بازیافت باتری‌های فرسوده می‌باشد. 

“خیریه نیکان ماموت در راستای مسئولیت اجتماعی خود در  تلاش است با جمع‌آوری باتری‌های استفاده‌شده و فروش آنها به یک شرکت بازیافت، برای مددجویان تحت پوششی که به پروتز نیاز دارند، پروتز تهیهکند تا آسایش را به زندگی آنان بازگرداند. 

برای اجرای بهتر این طرح، مخازن باتری بزرگی طراحی شده است که در مراکز خرید ، بیمارستان‌ها، مدارس ونصب شده‌اند. هرکسی که به بازیافت باتری‌های استفاده‌ شده علاقه داشته باشد، می‌تواند باتری‌های خود را در این مخزن‌ها بریزد. 

همچنین قلک‌های کوچکی نیز طراحی شده که برای قرارگرفتن در مغازه‌های کوچک، سوپرمارکت‌ها، خانه‌ها‌ ومناسب هستند. در استندها و قلک‌هایباتری نیکان“، همه نوع باتری کوچک و حتی باتری موبایل می‌توان ریخت و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. 

در 5 ماه نخست سال 1401 تعداد 80 استند بزرگ باتری در مراکز عمومی نصب و 230 قلک کوچک باتری به خانه‌ها و مغازه‌ها سپرده شده است. در این مدت حدود 280 کیلو باتری نیز جمع‌آوری شده است که برای خرید پروتز پزشکی به فروش رسیده است. 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !