نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“دات عینک” دات اُرگ

“دات عینک” دات اُرگ
جمهوری چک
جمهوری چک
  • 2021

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۷ آذر ۱۴۰۲

پروژه موفق “دات عینک” (DOT GLASSES) که توسط آژانس توسعه چک پشتیبانی می‌شود، به افراد کم بینا در سراسر جهان کمک می‌کند. به دلیل کمبود چشم‌پزشک و بینایی‌سنجی و تجهیزات پیچیده و گران قیمت، بیش از یک میلیارد نفر از افراد کم بینا در سراسر جهان به عینک مورد نیاز خود دسترسی ندارند. سازمان بهداشت جهانی نیز در گزارش خود به این وضعیت نگران کننده و رو به وخامت اشاره کرده است. چهار سال پیش، آژانس توسعه چک تصمیم گرفت از طریق برنامه کمک مالی خود، پروژه ابتکاری “دات عینک” را برای توزیع عینک‌های قابل تنظیم و تک سایز با…

  • 134 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

پروژه موفق “دات عینک” (DOT GLASSES) که توسط آژانس توسعه چک پشتیبانی می‌شود، به افراد کم بینا در سراسر جهان کمک می‌کند. به دلیل کمبود چشم‌پزشک و بینایی‌سنجی و تجهیزات پیچیده و گران قیمت، بیش از یک میلیارد نفر از افراد کم بینا در سراسر جهان به عینک مورد نیاز خود دسترسی ندارند. سازمان بهداشت جهانی نیز در گزارش خود به این وضعیت نگران کننده و رو به وخامت اشاره کرده است. چهار سال پیش، آژانس توسعه چک تصمیم گرفت از طریق برنامه کمک مالی خود، پروژه ابتکاری “دات عینک” را برای توزیع عینک‌های قابل تنظیم و تک سایز با قیمت‌های پایین در کشورهای در حال توسعه اجرا کند. از آن زمان “دات عینک” شبکه فروش خود را در اتیوپی، کنیا و هند ایجاد کرده و در حال حاضر در 14 کشور جهان حضور فعال دارد.

این عینک طبی منحصربفرد با پل و بازوهای قابل تنظیم و عدسی‌های ساده می‌تواند توسط هر کسی استفاده شود. اما مهمتر از همه، به دلیل قیمت پایین آنها، حتی برای مردم فقیرترین کشورهای جهان مقرون به صرفه هستند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !