نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

در “نورا هلث” مراقب بیمار آموزش می‌بیند

در “نورا هلث” مراقب بیمار آموزش می‌بیند
هند
هند
  • 2012

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

در کشورهایی که درآمد کم یا متوسط دارند، اغلب نظام‌های بهداشت و درمان بخاطر کمبود منابع به شدت تحت فشار هستند. مثلا هند با کمبود ۲.۵ میلیون کارمند مراقبت‌های بهداشتی مواجه است و به‌طور متوسط، پزشکان در این کشور کمتر از ۲.۵ دقیقه برای توضیح دستورالعمل‌های مراقبتی مهم به بیماران وقت می‌گذارند. برای رفع این مشکل، نورا هلث ( Noora Health) یک برنامه نوآوری اجتماعی با عنوان“همراه مراقبت” ارائه داده است. این برنامه به مراقبین بیماران، مهارت‌هایی که برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان نیاز دارند را آموزش می دهد. این سازمان مردم نهاد اکنون در بیش از 320 مرکز…

  • 537 بازدید
  • 2 پسند
  • 0 نظر

در کشورهایی که درآمد کم یا متوسط دارند، اغلب نظام‌های بهداشت و درمان بخاطر کمبود منابع به شدت تحت فشار هستند. مثلا هند با کمبود ۲.۵ میلیون کارمند مراقبت‌های بهداشتی مواجه است و به‌طور متوسط، پزشکان در این کشور کمتر از ۲.۵ دقیقه برای توضیح دستورالعمل‌های مراقبتی مهم به بیماران وقت می‌گذارند.

برای رفع این مشکل، نورا هلث ( Noora Health) یک برنامه نوآوری اجتماعی با عنوان“همراه مراقبت” ارائه داده است. این برنامه به مراقبین بیماران، مهارت‌هایی که برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان نیاز دارند را آموزش می دهد. این سازمان مردم نهاد اکنون در بیش از 320 مرکز بهداشتی در 6 ایالت هند و بنگلادش فعالیت می‌کند و به بیش از 1.7 میلیون بیمار و مراقب دسترسی پیدا کرده و آموزش‌های لازم را ارائه داده است.

هدف نورا هلث بهبود نتایج و تقویت مراقبت های بهداشتی با تجهیز و آموزش خانواده بیماران است زیرا آنها فهمیده اند که وقتی خانواده‌های بیماران از عزیزان خود مراقبت می‌کنند، به طور چشمگیری باعث بهبود و سلامت آنها می شوند. پس با آموزش مهارت‌های بهداشتی اولیه و در عین حال حیاتی به خانواده ها، آنها می‌توانند کلید تضمین بهبودی کامل در بیمارستان و پس از ترخیص در خانه باشند.

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !