نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“دلقک درمانی” روش “التیام” بیماران

“دلقک درمانی” روش “التیام” بیماران
ایران
ایران
  • 2014

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۳ آذر ۱۴۰۲

خیریه “التیام” در سال 1393 توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران بنیان شد. در سال 1399 در قالب خیریه‌ دانشجویی-مردمی به سازمانی غیرانتفاعی و مردمی تغییر یافت. هدف این خیریه کمک‌رسانی به مددجویانی است که به خدمات بهداشتی و درمانی نیازمندند. این خیریه دانشجویی از روش “دلقک درمانی” (clown therapy) استفاده می‌کند. آن‌ها معتقدند “دلقک”، به‎ عنوان نمادی از دنیای تخیلی، پلی می‎‌شود که بیمار را به جهان فانتزی وصل می‌کند. “دلقک”، فرایند درمان را به بازی تبدیل می‌‎کند و ترس و اضطراب و نگرانی را از بین می‌‎برد و باعث می‌شود که بیمار و خانواده‌اش به این نتیجه برسند که”…

  • 148 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

خیریه “التیام” در سال 1393 توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران بنیان شد. در سال 1399 در قالب خیریه‌ دانشجویی-مردمی به سازمانی غیرانتفاعی و مردمی تغییر یافت. هدف این خیریه کمک‌رسانی به مددجویانی است که به خدمات بهداشتی و درمانی نیازمندند. این خیریه دانشجویی از روش “دلقک درمانی” (clown therapy) استفاده می‌کند. آن‌ها معتقدند “دلقک”، به‎ عنوان نمادی از دنیای تخیلی، پلی می‎‌شود که بیمار را به جهان فانتزی وصل می‌کند. “دلقک”، فرایند درمان را به بازی تبدیل می‌‎کند و ترس و اضطراب و نگرانی را از بین می‌‎برد و باعث می‌شود که بیمار و خانواده‌اش به این نتیجه برسند که” امید” تنها درمانی است که موجب کاهش درد و رنجشان می‌شود. هدف اصلی ‎در این روش این است “درد بیمارها هیچ‎وقت برای‎ کادر درمان عادی نشود”.

“التیام” در سایه‌ی حمایت خانواده‌ی بزرگ خیرین توانست در سال 1395 تندیس “دانشجویان فداکار” و در زمان زلزله سال 1397 در غرب کشور به پاس خدمات بهداشتی درمانی مؤثری که داشت موفق به کسب تندیس “کارآفرینی اجتماعی” در سال 1400 شد. “التیام” در آخرین دستاورد خود توانست بار دیگر تندیس “دانشجویان فداکار” را به افتخارات خود بیفزاید.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !