نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دومین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2014

دومین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2014
دومین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2014
دومین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2014
  • 2014

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

هدف پروژه‌های برنده در این سال، کمک به زنان محروم با استخدام آنها به‌منظور تهیه مجموعه‌های مد ارزان و محدود، اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی شهری و تبدیل مسکن‌های اجتماعی متروک به فضاهای آموزشی و مراکز کارآفرینی است. ایده‌های نو و استثنایی که در ادامه می‌بینید، برندگان دومین دوره‌ مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا هستند: پروژه QUID در ایتالیا: پارچه‌ای که به مرور خراب شود را نمی‌توان برای برندهای برتر استفاده کرد لذا این پروژه می‌خواهد این ضایعات بسیار باکیفیت را در قالب مجموعه‌های محدود بازیافت کرده و بدین‌ترتیب برای زنان محروم شغل ایجاد نماید. موضوع این پروژه، تولید محصولات پرمخاطب و…

  • 17 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

هدف پروژه‌های برنده در این سال، کمک به زنان محروم با استخدام آنها به‌منظور تهیه مجموعه‌های مد ارزان و محدود، اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی شهری و تبدیل مسکن‌های اجتماعی متروک به فضاهای آموزشی و مراکز کارآفرینی است. ایده‌های نو و استثنایی که در ادامه می‌بینید، برندگان دومین دوره‌ مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا هستند:

  • پروژه QUID در ایتالیا: پارچه‌ای که به مرور خراب شود را نمی‌توان برای برندهای برتر استفاده کرد لذا این پروژه می‌خواهد این ضایعات بسیار باکیفیت را در قالب مجموعه‌های محدود بازیافت کرده و بدین‌ترتیب برای زنان محروم شغل ایجاد نماید. موضوع این پروژه، تولید محصولات پرمخاطب و واجد ارزش اجتماعی ازطریق بازیافت است.
  • اجاره مزرعه شهری (Urban Farm Lease) در بلژیک: کشاورزی شهری 6000 شغل مستقیم در بروکسل فراهم ساخته، و 1500 شغل دیگر ایجاد نموده که استخدام غیرمستقیم محسوب می‌شوند (توزیع، مدیریت پسماند، آموزش یا رویدادها). هدف از این پروژه آموزش‌دهی، ارتباط و مشاوره به‌نحوی است که افراد بی‌کار از سطوح وسیع موجود برای کشاورزی در شهر بهره بگیرند (مثلاً 908 هکتار زمین یا 394 هکتار سقف مسطح مناسب).
  • Voidstarter در ایرلند: تمام شهرهای بزرگ اروپا فضاهایی خالی دارند، واحدهایی از مسکن اجتماعی که خالی‌اند چون شوراهای شهر بودجه کافی برای تبدیل آنها به منازل مسکونی را ندارند. در عین حال این شهرها تحت فشار تأمین مسکن اجتماعی و بی‌خانمانی به سر می‌برند. این پروژه فرصت‌های آموزشی و تاجران ماهر در زمینه نوسازی فضاهای خالی را در اختیار افراد بیکار قرار خواهد داد.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !