نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

رشد نفوذ و تأثیر مردم در “جنبش دفاع از خود”

رشد نفوذ و تأثیر مردم در “جنبش دفاع از خود”
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

“جودی ویلیامز”، زنی است که از افراد ناتوان و معلول ذهنی در انگلستان حمایت می‌کند. او به دنبال ایجاد یک جنبش و یک حرکت همگانی به اسم جنبش “ملی دفاع از خود” است. “جودی” تلاش می‌کند تا نیروهای خود را به سایر مراکز خدماتی و حمایتی از افراد معلول ذهنی متصل کند و فهرستی از نیاز‌ها تهیه نماید تا برای تغییر نحوه‌ی عملکرد سلامت برای این افراد موثر باشد. آنها حتی توانسته‌اند با دولت ارتباط بگیرند و خواسته‌های خود را به اطلاع آنان برسانند و اکنون در حال برنامه‌ریزی بیشتر برای موفقیت و ارائه‌ی پروژه‌ی خود هستند. این اولین مجموعه…

  • 45 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“جودی ویلیامز”، زنی است که از افراد ناتوان و معلول ذهنی در انگلستان حمایت می‌کند. او به دنبال ایجاد یک جنبش و یک حرکت همگانی به اسم جنبش “ملی دفاع از خود” است.

“جودی” تلاش می‌کند تا نیروهای خود را به سایر مراکز خدماتی و حمایتی از افراد معلول ذهنی متصل کند و فهرستی از نیاز‌ها تهیه نماید تا برای تغییر نحوه‌ی عملکرد سلامت برای این افراد موثر باشد. آنها حتی توانسته‌اند با دولت ارتباط بگیرند و خواسته‌های خود را به اطلاع آنان برسانند و اکنون در حال برنامه‌ریزی بیشتر برای موفقیت و ارائه‌ی پروژه‌ی خود هستند.

این اولین مجموعه ملی در “انگلیس” با موضوع معلولیت ذهنی است که توسط خود افراد راه اندازی شده است و خود افراد آن را اداره می‌کنند.یکی از اعضای جنبش معتقد است: ” دفاع از خود به این معنی است که همه صدای خود را دارند و می‌توانند برای دفاع ازحقوق خود صحبت کنند.”

” دفاع از خود ” برای افراد معلول ذهنی که زندگی خود را کنترل می‌کنند، استقلال بیشتر ایجاد می‌کند به این معنی که آنان می‌توانند در مورد خواسته‌های خود صحبت کنند و حرف آنان شنیده می‌شود، آن‌ها می‌توانند حق انتخاب داشته باشند، به طور مستقل سفر کنند و حتی مسئولیت مراقبت از خود را بر عهده بگیرند.

در سال‌های اخیر، نیاز به یک نهاد ملی برای این افراد بیشتر احساس می‌شود. با توجه به گزارشی که “بی بی سی پانورما” در رابطه با یک سوژه‌ی مشخص ارائه کرده است، نشان می‌دهد که افراد معلول ذهنی نیاز بیشتری به اظهار نظر در نحوه و ارائه‌ی مراقبت دارند. همچنین آمارها بیان می‌کنند که افراد معلول ذهنی از مراقبت های بهداشتی کمتری برخوردارند و این افراد در سنین پایین تر از بقیه‌ی مردم جان خود را از دست می‌دهند.

با این حال این جنبش هنوز در حال رشد است و برای توسعه‌ی آن فعالیت‌ها و همکارهایی انجام شده است از جمله این همکاری‌ها می‌توان به همکاری شش گروه بزرگ از سرتاسر انگلستان با این جنبش اشاره کرد. این همکاری برای ایجاد برنامه ریزی‌های دقیق‌تر و ساخت یک استراتژی موثر است تا خواسته‌های افراد معلول ذهنی شناسایی شده و به آن پاسخ داده شود.

“جودی” می‌گوید: “ما از دولت می‌خواهیم که به حرف دل معلولان ذهنی گوش دهد. ما از برنامه جنبش‌های اجتماعی چیزهای زیادی یاد گرفته ایم. ما چیزهای زیادی در مورد  رساندن پیام خود به دیگران، نحوه اعتراض کردن  و همکاری در گروه های مختلف یاد گرفته ایم.”

در طول سالیان گذشته تغییرات اجتماعی زیادی در سیستم سلامت در “انگلستان” به وجود آمده است. معمولا افراد پرشور و با دغدغه که اعضای یک گروه مخصوص هستند دور یکدیگر جمع شده‌اند تا برای حقوق خود بجنگند و روش‌های جدیدی برای حمایت از اعضای گروه پیدا کنند.

در سال‌های اخیر، سرمایه گذاران، سیاست گذاران و (NHS) “سرویس سلامت ملی انگلستان” از برخی از این جنبش‌ها حمایت کرده‌اند. البته اغلب گروه‌های مردمی فاقد ساختار رسمی و دچار پیچیدگی هستند و به سرعت تغییر می‌کنند. از همین جهت حمایت از این گروه‌ها همیشه کار آسانی نیست.

(Nesta) معتقد است که مردم بیشتر به سلامت خود و جامعه خود آگاه هستند. جنبش‌های اجتماعی،  فرصتی قدرتمند برای شهروندان و شاغلان فراهم می‌کند که دور یکدیگر جمع شوند و نیازهای مردم را محور این دروهمی‌ها قرار دهند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !