نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسترسی ارزان و راحت به داروها ، نوآوری “اِم‌فارما” در افریقا

دسترسی ارزان و راحت به داروها ، نوآوری “اِم‌فارما” در افریقا
غنا
غنا
  • 2013

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

در اوضاع نابسامان تامین دارو در آفریقا، اغلب بیماران مجبور می‌شوند برای تهیه دارو، سه برابر هزینه‌هایی که در یک کشور غربی برای همان دارو پرداخت می‌شود را بپردازند. و البته این مابه‌التفاوت به دلال‌ها و واسطه‌ها می‌رسد. داروخانه‌ها هم مجبورند برای نگهداری داروهای حیاتی در انبار تلاش زیادی ‌کنند. “اِم‌فارما” یک مجموعه دارویی نوآور است که با کنترل مالکیت زنجیره تامین دارو و حذف ناکارآمدی‌ها در این حوزه، دارو را برای بیماران، در دسترس و مقرون به صرفه می‌کند. “اِم‌فارما” دقیقا چکار می‌کند؟ داروها را از طرف داروخانه‌ها خریداری و سپس آن‌ها را به بیماران می‌فروشد. این مجموعه، با…

  • 285 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

در اوضاع نابسامان تامین دارو در آفریقا، اغلب بیماران مجبور می‌شوند برای تهیه دارو، سه برابر هزینه‌هایی که در یک کشور غربی برای همان دارو پرداخت می‌شود را بپردازند. و البته این مابه‌التفاوت به دلال‌ها و واسطه‌ها می‌رسد. داروخانه‌ها هم مجبورند برای نگهداری داروهای حیاتی در انبار تلاش زیادی ‌کنند.

“اِم‌فارما” یک مجموعه دارویی نوآور است که با کنترل مالکیت زنجیره تامین دارو و حذف ناکارآمدی‌ها در این حوزه، دارو را برای بیماران، در دسترس و مقرون به صرفه می‌کند. “اِم‌فارما” دقیقا چکار می‌کند؟ داروها را از طرف داروخانه‌ها خریداری و سپس آن‌ها را به بیماران می‌فروشد. این مجموعه، با تولیدکنندگان عمده دارو همکاری می‌کند و اکنون شبکه‌ توزیع گسترده‌ای را در سراسر غنا، نیجریه، زامبیا و زیمبابوه مدیریت می‌کند.

“اِم‌فارما” با ارائه راه حل های نوآورانه در تامین مالی، مدیریت موجودی و پیش بینی تقاضا برای بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و بیماران، دسترسی به داروها و قیمت آنها را بهبود می بخشد. یکی از طرح‌‌های جالب این مجموعه برای بیماران، طرح پرداخت آسان و اقساطی هزینه دارو است.

 

“اِم‌فارما” برای از بین بردن بی عدالتی در دسترسی ارزان به داروها، در سال 2019 جایزه نوآوری اجتماعی اسکال (skoll ) را نیز دریافت کرده است.

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !