نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“سوزن‌دوزی” بیرجند، بازی رنگ‌ها و نقش‌ها

“سوزن‌دوزی” بیرجند، بازی رنگ‌ها و نقش‌ها
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۸ شهریور ۱۴۰۲

“مریم ولی‌زاده” در استان خراسان جنوبی شهر بیرجند اداره یک کارگاه “سوزن‌دوزی” را بر عهده دارد و حدود بیست سال از اولین سوزنی که بر پارچه زده است میگذرد. او هنرش را مدیون آموزش‌های مادر است و معتقد است رنگ‌ها و نقش‌ها بودند که او را به سمت این کار سوق دادند. او با همت خود روی به کار آموزش رایگان برای زنان سرپرست خانوار آورد و با این حرکت اجتماعی موفق شد 800 زن روستایی را تحت آموزش قرار بدهد. خانم “ولی زاده” با هدف تبدیل هر کارآموز به یک مربی کارش را با جدیت ادامه داد و باعث…

  • 190 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“مریم ولی‌زاده” در استان خراسان جنوبی شهر بیرجند اداره یک کارگاه “سوزن‌دوزی” را بر عهده دارد و حدود بیست سال از اولین سوزنی که بر پارچه زده است میگذرد. او هنرش را مدیون آموزش‌های مادر است و معتقد است رنگ‌ها و نقش‌ها بودند که او را به سمت این کار سوق دادند. او با همت خود روی به کار آموزش رایگان برای زنان سرپرست خانوار آورد و با این حرکت اجتماعی موفق شد 800 زن روستایی را تحت آموزش قرار بدهد.

خانم “ولی زاده” با هدف تبدیل هر کارآموز به یک مربی کارش را با جدیت ادامه داد و باعث احیای “هنر سوزن‌دوزی” ایرانی با 120 نوع دوخت مختلف شد.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !