نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

سومین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2015

سومین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2015
سومین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2015
سومین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2015
  • 2015

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

سه برنده این سال، بر مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی تأکید دارند که دغدغه بسیاری از اروپاییان است. آنها با روش‌های خلاقانه، به مسئله پیری جمعیت، عدم تبعیض و دسترسی همگانی می‌پردازند. Apiform، برنده اهل بوسنی، زنبورداری را برای افراد ویلچری، شهروندان مسن، مبتلایان به کمردرد یا آرتروز ممکن می‌سازد. Apiform با افزایش دسترسی به کندو از پشت و از سطح پایین‌تر، به افراد بیشتری امکان دسترسی به فرصت‌های حاصل از زنبورداری را می‌دهد. هدف آنها تکرار این مدل در کشورهای مختلف به‌منظور تقویت کارآفرینی و زندگی ارگانیک و درعین‌حال کمک به بازیابی جمعیت زنبورها در اروپاست. Freebird club، یک پلتفرم…

  • 15 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

سه برنده این سال، بر مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی تأکید دارند که دغدغه بسیاری از اروپاییان است. آنها با روش‌های خلاقانه، به مسئله پیری جمعیت، عدم تبعیض و دسترسی همگانی می‌پردازند.

  • Apiform، برنده اهل بوسنی، زنبورداری را برای افراد ویلچری، شهروندان مسن، مبتلایان به کمردرد یا آرتروز ممکن می‌سازد. Apiform با افزایش دسترسی به کندو از پشت و از سطح پایین‌تر، به افراد بیشتری امکان دسترسی به فرصت‌های حاصل از زنبورداری را می‌دهد. هدف آنها تکرار این مدل در کشورهای مختلف به‌منظور تقویت کارآفرینی و زندگی ارگانیک و درعین‌حال کمک به بازیابی جمعیت زنبورها در اروپاست.
  • Freebird club، یک پلتفرم اجتماعی سفر و سکونت در منزل همتا به همتاست که به‌طور ویژه برای افراد بالای 50 سال طراحی شده است. این ایده که در ایرلند شکل گرفته، اصول اقتصاد مشارکتی را برای حل مسائل عملی مثل تنهایی و ثبات مالی سالمندان به کار می‌برد. این پروژه با مدل عضویت محور خود، جهان تازه سفر اجتماعی را برای سالمندان به ارمغان می‌آورد.
  • Wheeliz به وسیله یک پلتفرم به‌اشتراک‌گذاری، به مسئله دسترسی و همه‌گیری صنعت حمل و نقل می‌پردازد. حمل‌ و نقل عمومی در بسیاری از شهرها، برای شهروندان ویلچری قابل استفاده نبوده و استفاده از خدمات تاکسی ویژه هم برای آنها مقدور نیست. Wheeliz قصد دارد 100،000 خودروی ویژه‌ای را که طبق برآوردها در فرانسه وجود دارد، گرد هم آورده و ناوگانی اشتراکی از این خودروها ایجاد نمایند تا کاربران ویلچری بتوانند آنها را کرایه کنند؛ با این امید که این پلتفرم در سرتاسر اروپا توسعه پیدا کند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !