نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

فعالیت عملی کودکان در “موسسه تخیل”

فعالیت عملی کودکان در “موسسه تخیل”
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۳ خرداد ۱۴۰۳

موسسه‌ی “تخیل” با نام اختصاری (iOi) برای حمایت و تقویت قدرت تخیل، پرورش دادن قدرت نوآوری، توسعه مهارت‌های حیاتی برای آینده و حمایت از رفاه همه نسل‌ها فعالیت می‌کند. این مجموعه نوآور در سال 20،000 نفر مخاطب دارد اما در قلب این فعالیت‌ها کودکان و خانواده‌ی آن‌ها قرار دارند. این نوآوری اجتماعی از طریق تمرکز بر قدرت تخیل، مهارت‌های مشهود (از کدنویسی و مهندسی گرفته تا تولید و الکترونیک) را همراه با مهارت‌های نامشهود مورد نیاز در طول زندگی (از جمله خلاقیت، همکاری و حل مسئله) توسعه می‌دهد. بر اساس این رویه، آن‌ها بر رفاه در آینده و شادکامی تمرکز…

  • 47 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

موسسه‌ی “تخیل” با نام اختصاری (iOi) برای حمایت و تقویت قدرت تخیل، پرورش دادن قدرت نوآوری، توسعه مهارت‌های حیاتی برای آینده و حمایت از رفاه همه نسل‌ها فعالیت می‌کند. این مجموعه نوآور در سال 20،000 نفر مخاطب دارد اما در قلب این فعالیت‌ها کودکان و خانواده‌ی آن‌ها قرار دارند.

این نوآوری اجتماعی از طریق تمرکز بر قدرت تخیل، مهارت‌های مشهود (از کدنویسی و مهندسی گرفته تا تولید و الکترونیک) را همراه با مهارت‌های نامشهود مورد نیاز در طول زندگی (از جمله خلاقیت، همکاری و حل مسئله) توسعه می‌دهد. بر اساس این رویه، آن‌ها بر رفاه در آینده و شادکامی تمرکز می‌کنند، بنابراین کودکان و خانواده ها اعتماد به نفس و انعطاف پذیری برای شکل دادن آینده خود را با هم دارند.

رویکرد (iOi)یادگیری را از طریق ساخت سازه و ماکت، بازی و همچنین تکرار آموزش‌ها، افزایش می‌دهد که این امر توسط شرکت کنندگان هدایت می شود (تحت تأثیر روانشناس کودک “آلیسون گوپنیک” و سرپرست “سر کن رابینسون” ، دو قهرمان از شش قهرمان (iOi)) ، مربیان موضوع‌ها، مضامین، ابزارها و فن‌آوری‌ها و گزاره‌هایی را برای این کاوش معرفی می‌کنند. آن‌ها حداقل آموزش را ارائه می دهند و مشارکت کنندگان را تشویق می کنند تا راه حل‌های خود را به صورت مشارکتی تهیه کنند.

اصول(iOi) عبارتند از:

یادگیری مبتنی بر همکاری : این مجموعه به انجام کارها به صورت مشارکتی، به اشتراک گذاشتن ایده ها و حل مشکلات به عنوان یک جامعه، در طول نسل‌ها اعتقاد دارد.

ترکیب رشته ها: این مجموعه به یادگیری بین رشته‌ای و ترکیب هنر، علوم و فناوری های دیجیتال اعتقاد دارد.

ایده محور: این مجموعه به ایده‌های جدید اعتقاد دارد و همچنین عقیده دارد که بهترین فرصت‌های یادگیری از طریق تکرار مستمر آموزش‌ها به دست می‌آید.

بازی محوری: این مجموعه معتقد است که یادگیری از طریق بازی ارزش بسیار زیادی داشته و مهارت های حیاتی برای آینده از طریق بازی کردن توسعه می یابد.

رهبری مشارکتی: این مجموعه به محیط های یادگیری تجربی اعتقاد دارد که در آن شرکت کنندگان به شدت تشویق می شوند تا یادگیری خود را رهبری کنند و از نتایج از پیش تعیین شده اجتناب کنند.

به عنوان بخشی از برنامه آزمایشگاه (iOi) ، مجموعه‌ای از رویدادهای منظم که برای گروه‌های مختلف در مکان‌های مختلف “لندن” تهیه می شوند اشاره می‌کنیم:

Lab Life  : کارگاه های خانوادگی نیم روزه ، کودکان 5-12 ساله.

Lab Live  : رویداد های خانوادگی یک روزه پیشرفته، کودکان 5-12 ساله.

Lab Lead  : مراسم شب نشینی برای معلمان و مجریانی که با دانش آموزان 7 تا 11 ساله کار می کنند.

Lab Liftoff  : کمپ‌های یک تا سه روزه برای کودکان برای توسعه مهارت های خود در سنین 8-12 سال.

Lab Late : رویدادهای عصرگاهی برای بزرگسالان جهت آزمایش، کاوش و آموزش مطالب مورد نظر آزمایشگاه

تا سال 2019، (iOi) برنامه ای محلی برای ساکنان شهر “لمبث” اجرا می‌کرد که توسط بنیاد (Rangoonwala) پشتیبانی می شد. در این برنامه‌ها ساکنان به فعالیت‌های اجتماعی داوطلبانه در محل می‌پرداختند (به خصوص در یک باشگاه نوآوری) و در ازای آن بلیط های تخفیف دار یا رایگان برای رویدادهای عمومی کارگاه های (iOi) دریافت می‌کردند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !