نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

فرزندپروری با هوش مصنوعی

فرزندپروری با هوش مصنوعی
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

چرا آسمان آبی است؟ چگونه می‌توانم فرزندم را با وسایل ساده موجود در منزل در روزهای بارانی سرگرم کنم؟ آیا فرزندم باید در این سن اعداد را کامل بشمارد؟ برای کم خونی چه دارویی به کودکم باید بدهم؟ پاسخ دادن به سوالات پیچیده آن هم با زبان ساده، ایجاد فعالیت‌های جذاب و دسترسی به توصیه‌های پزشکی قابل اعتماد، چالش‌هایی است که والدین یا متخصصان حوزه کودکان، با آن درگیر خواهند بود. “نستا” در سال‌های اخیر به دنبال بررسی پتانسیل ابزارهای هوش مصنوعی مانند (ChatGPT)برای حل مسائل اجتماعی بوده و هدفش یافتن راهی برای کمک به والدین و متخصصان از طریق…

  • 54 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

چرا آسمان آبی است؟ چگونه می‌توانم فرزندم را با وسایل ساده موجود در منزل در روزهای بارانی سرگرم کنم؟ آیا فرزندم باید در این سن اعداد را کامل بشمارد؟ برای کم خونی چه دارویی به کودکم باید بدهم؟

پاسخ دادن به سوالات پیچیده آن هم با زبان ساده، ایجاد فعالیت‌های جذاب و دسترسی به توصیه‌های پزشکی قابل اعتماد، چالش‌هایی است که والدین یا متخصصان حوزه کودکان، با آن درگیر خواهند بود. “نستا” در سال‌های اخیر به دنبال بررسی پتانسیل ابزارهای هوش مصنوعی مانند (ChatGPT)برای حل مسائل اجتماعی بوده و هدفش یافتن راهی برای کمک به والدین و متخصصان از طریق این فناوری است.

به گفته کارشناسان، مسائلی مانند کمبود کارکنان، نبود خلاقیت و اضافه بار اداری بزرگترین مشکلاتی است که امروزه سیستم آموزشی در حوزه کودکان با آن مواجه است و همین مشکلات پژوهشگران را بیشتر به استفاده از”هوش مصنوعی” ترغیب می‌کند.

برای مثال این پژوهشگران نمونه اولیه یک “چت ربات فرزندپروری” برای سال‌های اولیه تولد طراحی کرده‌اند. این “چت ربات” مخصوص والدینی است که در مورد موضوعات مختلف در مورد نوزادان و کودکان نوپا با لحنی ساده و محاوره‌ای مشاوره می‌خواهند. دسترسی به توصیه‌های به موقع و دقیق برای والدین می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا اطلاعات نادرست اینترنتی و خدمات پشتیبانی محدود، تلاش‌های پدر و مادر را برای دریافت کمک مختل می‌کند. توضیح‌ها و پاسخ‌های این هوش مصنوعی با زبان ساده و مثال‌های خلاقانه ارائه می‌شود که به کودکان نیز در درک پاسخ ها کمک می‌کند.

یک وب‌سایت مرجع و معتبر (NHS Start for Life) به‌عنوان پایه پاسخ‌های چت ربات انتخاب شده، زیرا این یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد در مورد موضوعاتی مانند خواب، تغذیه، و یادگیری صحبت کردن است.  همچنین این قابلیت برای کاربران ایجاد شده که برای پاسخ‌های خاص به پشتیبانی بازخورد بدهند و به پژوهشگران در شناسایی مشکلات “چت ربات” کمک کنند.

با بررسی کارشناسان توصیه هایی که این نمونه اولیه می‌دهد معمولاً دقیق بوده و تقریباً همیشه از لحن دوستانه و حمایتی استفاده می‌کند، اما گاهی اوقات به اطلاعاتی از خارج از منابعی که برایش انتخاب شده نیز اشاره می‌کند. همچنین کارشناسان، پاسخ های “چت ربات” را با پاسخ‌های نوشته شده توسط متخصصان انسانی، مقایسه کردند. نتایج اولیه نشان داد که پاسخ‌های “چت ربات” معقول بوده و گاهی اوقات ترجیح داده می‌شوند.

این “چت ربات” برای افرادی که وظیفه ی مراقبت از کودکان را دارند و علاوه بر آن زمان کوتاهی برای حل مشکل خود دارند و یا اینکه منبع مورد اعتماد ندارند، بسیار مفید می باشد.

می توانید کلیک کنید و همین الان این چت ربات و موراد مشابه آن را امتحان کنید.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !