نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“مدرسه قهرمان” در تلاش برای حفظ‌ محیط ‌زیست

“مدرسه قهرمان” در تلاش برای حفظ‌ محیط ‌زیست
گواتمالا
گواتمالا
  • 2009

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۵ مهر ۱۴۰۲

طرح “مدرسه قهرمان” در گواتمالا توسط سازمان “راه طولانی خانه” (Long Way Home) با آموزش‌های محیط زیستی خود، دانش‌آموزان کلاس هفتم تا یازدهم را در پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های اجتماعی درگیر می‌کند. این پروژه‌ها، زباله‌ها را به ساختارهایی تبدیل می‌کند که مورد استفاده خانواده‌های محلی است. از فواید طرح “مدرسه قهرمان” این است که دانش‌آموزان مهارت‌های حل مسئله و خدمات اجتماعی را می‌آموزند و جوامع ضایعات کمتر و زیرساخت بهتری دارند. “مدرسه قهرمان” به دانش آموزان منابع و آموزش‌های لازم برای استفاده از “ساختمان سبز” (یعنی ساختمان‌هایی که موجب حفظ منابع طبیعی می‌شوند و به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کنند)…

  • 131 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

طرح “مدرسه قهرمان” در گواتمالا توسط سازمان “راه طولانی خانه” (Long Way Home) با آموزش‌های محیط زیستی خود، دانش‌آموزان کلاس هفتم تا یازدهم را در پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های اجتماعی درگیر می‌کند. این پروژه‌ها، زباله‌ها را به ساختارهایی تبدیل می‌کند که مورد استفاده خانواده‌های محلی است. از فواید طرح “مدرسه قهرمان” این است که دانش‌آموزان مهارت‌های حل مسئله و خدمات اجتماعی را می‌آموزند و جوامع ضایعات کمتر و زیرساخت بهتری دارند.

“مدرسه قهرمان” به دانش آموزان منابع و آموزش‌های لازم برای استفاده از “ساختمان سبز” (یعنی ساختمان‌هایی که موجب حفظ منابع طبیعی می‌شوند و به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کنند) را می دهد تا با تخریب محیط زیست و چالش‌های موجود مبارزه کنند. دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که مشکلات موجود در جامعه خود را شناسایی کرده و با استفاده مجدد از زباله‌ها برای ساخت دستشویی کمپوست خشک، مخازن آب و سیستم‌های تصفیه اجاق گاز، برای خانواده‌هایی که منابع کافی ندارند، این مشکلات را حل کنند.

“ساختمان سبز” که از طریق برنامه درسی دانش‌آموزان اجرا می‌شود، راهی مقرون به صرفه برای رفع همه نگرانی‌های محیط زیستی است و به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد تا مشارکت فعالی در جامعه داشته باشند و به کارآفرینی بپردازند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !