نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“مدرسه کاغذی” تالش

“مدرسه کاغذی” تالش
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۸ شهریور ۱۴۰۲

“احمد کاظم‌لو” مدیر “پژوهش‌سرای دکترحسابی” شهرستان تالش است که با ایده‌‌‌ی اولیه خود با مشارکت دانش‌آموزان و معلمان توانست با جمع آوری و فروش کاغذهای باطله در کم‌تر از 5 ماه در یکی از مناطق محروم شهرستان یک مدرسه بسازد. او خیریه‌ای برای جمع‌آوری کاغذهای باطله راه‌اندازی کرد و از شهرهای اطراف هم برای مشارکت در این طرح به این مرکز کاغذ باطله ارسال می‌کردند. با توجه به استقبال از این طرح در کمتر از یک سال دومین مدرسه نیز در منطقه‌ای دیگر ساخته شد. آقای “کاظم‌لو” معتقد است که با یک طرح و پیگیری مداوم می‌توان به یک نتیجه…

  • 316 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“احمد کاظم‌لو” مدیر “پژوهش‌سرای دکترحسابی” شهرستان تالش است که با ایده‌‌‌ی اولیه خود با مشارکت دانش‌آموزان و معلمان توانست با جمع آوری و فروش کاغذهای باطله در کم‌تر از 5 ماه در یکی از مناطق محروم شهرستان یک مدرسه بسازد. او خیریه‌ای برای جمع‌آوری کاغذهای باطله راه‌اندازی کرد و از شهرهای اطراف هم برای مشارکت در این طرح به این مرکز کاغذ باطله ارسال می‌کردند. با توجه به استقبال از این طرح در کمتر از یک سال دومین مدرسه نیز در منطقه‌ای دیگر ساخته شد. آقای “کاظم‌لو” معتقد است که با یک طرح و پیگیری مداوم می‌توان به یک نتیجه مطلوب و دلپذیر رسید و یک کار جمعی می‌تواند بانی یک کار خیر شودو درواقع همین خیرات منجر به ساخت مدرسه در مناطق محروم شدند.

این کار علاوه بر فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله خشک و امر بازیافت بلکه در امر از بین بردن بی‌سوادی در روستاهای محروم هم حائز اهمیت است. نکته جالب این است که این مدارس در روستاها با کمک روستاییان ساخته می شود و همگی با شور و شوق همکاری می‌کنند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !