نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

مرکز ارتباط پیامکی بحران ؛ گریز از چالش‌های روانی

مرکز ارتباط پیامکی بحران ؛ گریز از چالش‌های روانی
آمریکا
آمریکا
  • 2013

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

آیا می دانید که از هر چهار نفر، یک نفر در جهان در مقطعی از زندگی خود با بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کند؟ اما متاسفانه تقریبا دو سوم این افراد هرگز از یک متخصص کمک نمی‌گیرند. مثلا در ایالات متحده فقط خودکشی سالانه جان ۵۰.۰۰۰ نفر را می‌گیرد که این میزان درواقع بیش از دو برابر آمار قتل به شمار می‌رود. در دو دهه گذشته، خودکشی در تمام گروه‌های سنی نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته. همچنین از سال ۲۰۱۳ طیفی از اختلالات افسردگی در میان جوانان آمریکایی افزایش ۴۷ درصدی داشته است. ایده “مرکز ارتباط پیامکی بحران”…

  • 249 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

آیا می دانید که از هر چهار نفر، یک نفر در جهان در مقطعی از زندگی خود با بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کند؟ اما متاسفانه تقریبا دو سوم این افراد هرگز از یک متخصص کمک نمی‌گیرند. مثلا در ایالات متحده فقط خودکشی سالانه جان ۵۰.۰۰۰ نفر را می‌گیرد که این میزان درواقع بیش از دو برابر آمار قتل به شمار می‌رود. در دو دهه گذشته، خودکشی در تمام گروه‌های سنی نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته. همچنین از سال ۲۰۱۳ طیفی از اختلالات افسردگی در میان جوانان آمریکایی افزایش ۴۷ درصدی داشته است.

ایده “مرکز ارتباط پیامکی بحران” در پاسخ به این نیاز بوجود آمده است. این مرکز چکار می کند؟ در مواقع حساس، مشاوره همراه با واکنش سریع ارائه می کند. چطور این کار را انجام می دهد؟ از طریق راه ارتباطی محبوب دنیای امروز یعنی پیام‌رسان‌های متنی. مشاوران آموزش دیده، ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، در عرض چند دقیقه پاسخ کاربران را می‌دهند تا با ارزیابی ریسک و کاهش تنش در وضعیت، مشاوره‌ای در دسترس‌تر و کارآمدتر انجام دهند و نیز یک سیستم حمایتی مؤثر و منسجم سلامت روان ایجاد نمایند.

 

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !