نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا

مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا
مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا
مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا (EUSIC)، یک جایزه رقابتی است که توسط کمیسیون اروپا در میان تمام کشورهای عضو افق 2020 برگزار می شود. این رقابت که به یاد دیگو واسکونسلوس ترتیب داده شده، از تمام اروپایی ها می خواهد که راهکارهای خود را برای مسائل اجتماعی فعلی، ارائه دهند. مسابقات نوآوری اجتماعی در جستجوی نوآوری‌ در ابزارها، خدمات و مدل‌هایی است که امکان به چنگ آوردن فرصت‌هایی را به همه می‌دهد که به‌واسطه تغییر فناوری فراهم شده‌اند. این رقابت، به چند طریق از نوآوری اجتماعی حمایت می‌کند. در وهله اول، مزایای این مفهوم را در سرتاسر منطقه اروپا ترویج داده…

  • 17 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا (EUSIC)، یک جایزه رقابتی است که توسط کمیسیون اروپا در میان تمام کشورهای عضو افق 2020 برگزار می شود. این رقابت که به یاد دیگو واسکونسلوس ترتیب داده شده، از تمام اروپایی ها می خواهد که راهکارهای خود را برای مسائل اجتماعی فعلی، ارائه دهند. مسابقات نوآوری اجتماعی در جستجوی نوآوری‌ در ابزارها، خدمات و مدل‌هایی است که امکان به چنگ آوردن فرصت‌هایی را به همه می‌دهد که به‌واسطه تغییر فناوری فراهم شده‌اند. این رقابت، به چند طریق از نوآوری اجتماعی حمایت می‌کند. در وهله اول، مزایای این مفهوم را در سرتاسر منطقه اروپا ترویج داده و سعی می‌کند توسعه آن را به عنوان بخش مهمی از اقتصاد در هر یک از کشورهای اروپایی تقویت کند. به علاوه برای حمایت از گروه‌هایی که هر سال به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات می‌رسند، برنامه دارد. این حمایت شامل دسترسی به مربیان باتجربه در این منطقه، وبینارهای توسعه و گروهی از مشاوران متخصص می‌شود. مورد اخیر در باشگاه مهارت‌آموزی به اوج خود می‌رسد، در آنجا فرصتی در اختیار رقیبان مرحله نیمه‌نهایی قرار می‌گیرد تا با یکدیگر ملاقات کرده، از هم یاد بگیرند و شبکه‌های خود را گسترش دهند. رقابت مذکور، در ادامه برای اجرایی‌سازی و توسعه خوش‌آتیه‌ترین ایده‌های نوآورانه اجتماعی، سرمایه لازم را فراهم می‌سازد، درواقع هر سال 3 برنده برای پروژه‌های خود 50،000 یورو دریافت می‌کنند. 50،000 دلار دیگر هم به شرکت‌کننده‌ای داده می‌شود که سال گذشته تا مرحله‌ی نیمه‌نهایی بالا آمده و طی یک سال اخیر به بیشترین اثرگذاری اجتماعی دست یافته است.

داوران به دنبال چه چیزهایی هستند؟

ملاک های ارزیابی نوآوری های اجتماعی در این مسابقه ها موارد زیر است:

  • میزان نوآوری: اینکه هر محصول، خدمت یا مدل جدید، تا چه اندازه‌ای به نیازهای برآورده‌ شده، مؤثرتر رسیدگی می‌کند. ایده باید در بستر اجتماعی-اقتصادی و جغرافیایی خود، جدید و نوآورانه باشد.
  • اثرگذاری: قابلیت ایده مطرح‌ شده در حل مسئله‌ای که به‌عنوان چالش تعریف شده است. شرکت‌کننده باید تعریف روشنی ارائه دهد از اینکه ایده‌اش قرار است چه مسئله‌ای را برای چه کسی حل کند، و از یک نظریه تغییر معتبر نشأت می‌گیرد.
  • پایداری: پایداری ایده از نظر مالی و محیط زیستی و قابلیت کفایت و جذابیت آن از توسعه ایده‌ای نشأت می‌گیرد که از همان ابتدای شکل‌گیری با آزمایش، اعتبارسنجی و مدل‌سازی کسب و کار روی کاربران اجرا شده باشد.
  • مقیاس: قابلیت رشد، مقیاس‌پذیری و امکان تکرار ایده در اروپا.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !