نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“مسجد پایگاه همه کارهای نیک”

“مسجد پایگاه همه کارهای نیک”
ایران
ایران

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

کار فرهنگی با محوریت کار دانش‌آموزی از دیرباز یکی از برنامه‌های اصلی مسجد “حضرت ابوالفضل علیه‌السلام (مسجدستان)” بوده است. حتی زمانی که طرح‌هایی همچون “حلقه‌های صالحین” یا “بهنام محمدی” نیز تا این اندازه فراگیر نشده بودند، برنامه‌هایی مشابه در این مسجد اجرا می‌شده است. از سال 94 با ورود تعدادی از دانشجویان دغدغه‌مند با هدف منظم و منسجم کردن برنامه‌های دانش‌آموزی مسجد و تأثیرگذاری بیشتر در سطح مسجد و محله و تبدیل مسجد به عنوان پایگاه اصلی رفع تمام نیازهای محله، فعالیت‌های مسجد روند متفاوتی را به خود گرفت. در ابتدای کار تصمیم بر این بود تا با توجه به…

  • 181 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

کار فرهنگی با محوریت کار دانش‌آموزی از دیرباز یکی از برنامه‌های اصلی مسجد “حضرت ابوالفضل علیه‌السلام (مسجدستان)” بوده است. حتی زمانی که طرح‌هایی همچون “حلقه‌های صالحین” یا “بهنام محمدی” نیز تا این اندازه فراگیر نشده بودند، برنامه‌هایی مشابه در این مسجد اجرا می‌شده است. از سال 94 با ورود تعدادی از دانشجویان دغدغه‌مند با هدف منظم و منسجم کردن برنامه‌های دانش‌آموزی مسجد و تأثیرگذاری بیشتر در سطح مسجد و محله و تبدیل مسجد به عنوان پایگاه اصلی رفع تمام نیازهای محله، فعالیت‌های مسجد روند متفاوتی را به خود گرفت. در ابتدای کار تصمیم بر این بود تا با توجه به سابقه کار تربیتی در مدارس، مساجد و کانون‌ها، برای اجرای پازل طرح مسجدمحوری، کار از بخش تعلیم و تربیت شروع شود. پس این دانشجویان کانون مسجد را بدست گرفتند و پس از انجام یک پژوهش مفصل، مطالعه و بازدید مدل‌های تربیتی موجود، به مدل “مسجد-مدرسه” رسیدند.

پس از سامان یافتن این بخش، در حال حاضر علاوه بر بخش تعلیم و تربیت، با شعار “مسجد پایگاه همه کارهای نیک” به سراغ پیاده‌سازی بخش‌های دیگر طرح مسجد محور رفتند، از جمله:

  • راه‌اندازی کسب‌وکارهای دانش‌آموزی از جمله تولید محصولات چرمی و تولید و بسته‌بندی محصولات سبک زندگی اسلامی
  • شکل‌گیری خیریه و رسیدگی به محرومان محله و ارائه خدمات درمانی، بسته‌های ارزاق به مناسبت اعیاد و…
  • برگزاری اردوها و برنامه‌های خانوادگی متعدد
  • تأسیس هیئت دانش‌آموزی محبان حضرت زینب(س)
  • راه اندازی کسب و کار مردمی مسجدمحور (کارستان)

مسجدستان در حوالی میدان قزوین شهر تهران واقع شده است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !