نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

موسسه توسعه پایدار اردیبهشت

موسسه توسعه پایدار اردیبهشت
ایران
ایران
  • 2016

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۴ مهر ۱۴۰۲

“کلثوم بزی” مدیر عامل و “امیر جلالی‌نژاد” عضو هیئت مدیره و موسس مؤسسه “توسعه پایدار اردیبهشت” در شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان هستند. هدف اصلی این سازمان مردم‌نهاد که عضو شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه هم هست، عمران و آموزش، به ویژه به کودکان و نوجوانان ساکن سکونت‌گاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان است. وجه تمایز موسسه “اردیبهشت” و دیگر موسسات، ملاحظاتی هست که آن‌ها درباره جامعه محلی در نظر می‌گیرند؛ ملاحظات اعتقادی و فرهنگی که نهادهای دولتی و مرکزی نمی‌توانند آنها را در نظر بگیرند و یا دانش بومی‌اش را ندارند. آنها بطور قطع دانش بومی محله…

  • 176 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“کلثوم بزی” مدیر عامل و “امیر جلالی‌نژاد” عضو هیئت مدیره و موسس مؤسسه “توسعه پایدار اردیبهشت” در شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان هستند. هدف اصلی این سازمان مردم‌نهاد که عضو شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه هم هست، عمران و آموزش، به ویژه به کودکان و نوجوانان ساکن سکونت‌گاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان است.

وجه تمایز موسسه “اردیبهشت” و دیگر موسسات، ملاحظاتی هست که آن‌ها درباره جامعه محلی در نظر می‌گیرند؛ ملاحظات اعتقادی و فرهنگی که نهادهای دولتی و مرکزی نمی‌توانند آنها را در نظر بگیرند و یا دانش بومی‌اش را ندارند. آنها بطور قطع دانش بومی محله را در نظر می‌گیرند. دانشی که شاید آکادمیک نباشد، اما مسیر توسعه را بهتر نشان می‌دهد. آن‌ها مردم را به عنوان افرادی که نهایتا توسعه باید از طرف خودشان اتفاق بیفتد در اجرا، تصمیمگیری و پایش به کار می‌گیرند و با آنها همکاری می‌کنند.

این مؤسسه تا کنون موفق به ساخت یک مدرسه در سطح استان و راه اندازی کسب و کارهای خانگی و ایجاد دو مرکز آموزش از راه دور شده است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !